quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Idioten!

Av Susanne - 29 juli 2013 23:30

 OJOJO, vilken dag!!!

Maken började sin semester,

och vi har en del "projekt" som kommer hålla oss sysselsatta en tid framöver.

Men, framförallt, så ska vi, så klart, bara ha semester.


Värmen var även denna dag tryckande, vilket jag är skit-trött på.

Det enda som hjälper är BAD. (Men man kan ju inte ligga i vattnet hela tiden)

Vi for istället runt med bil och släp, och hämtade hem "grejer" till en del av "projekten", vilket var helt ok,

för i bilen är det åtminstonde svalt.


Tog därefter en tur till skogen.

Man skulle kunna kalla det här för intervallträning, kanske?!


Opp och ner för brant backe 

Kallas visst också för idioten.

Ni vet, när man joggar nerför en backe, för att sedan springa snabbt oppför igen.

  

"Nu kör vi.......fort opp igen!!"

 


"Kom igen nu, Skorpungen, du fixar det!!!"   

 


Springa springa och springa...........det har alltid varit Ronjas "grej"   

  

 Avslutade med mat på ett favoritställe, med utsikt över Bråviken.

Då var hundarna svalkade, och trötta, och somnade under bordet.



Kom på en sak..........På min gamla blogg,

den som försvann, ni vet, hade jag en hel del länkar.

Dom är också helt väck   

En del har jag en aning om var jag ska hitta igen, men några vet jag inte alls var dom finns.

Om, ifall, ni som känner att jag nog menar er, skulle vilja skriva här,

så jag får länkarna till bloggarna igen, skulle jag bli såååå glad   


Jag är så ledsen över allt som skett,

och förhoppningarna om att få tillbaka bloggen igen är mycket små.....

Det sista hoppet jag har nu, är att någon läser och tar sig tid att svara på mitt brev.

Kan ni tänka er?

Ett stort företag som Google,

går inte att nå på annat sätt än att man ringer,

eller skriver brev till USA, och huvudkontoret där??   



Fastnade ännu en gång i ett program, lekandes med bilder!

En del blir rätt fina, tycker jag.

Funderar på att skicka in, och göra förstoringar på någon/några,

men har inte bestämt mig för vilken/vilka än.

Här är några olika, i alla fall.


Skorpan!



  Ronja!     

  

Start i backe!



 Skorpan!



 Ronja!





 Ännu en gång, vore snällt om ni ville skriva så jag får era länkar igen.

TACK!   



 Kram

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

30 juli 2013 01:43

Att dom orkar springa i värmen dina tjejer. Visst är det bra att det är fint väder men nu börjar det kännas jobbigt med värmen.
Var ju på läger torsdag-söndag och det gick inte träna som man ville pga värmen.

Kommer kort i bloggen så småningom. Men det blev ca 1700 kort tagna så det tar lite tid att rensa och fixa dom.

Hur funkar det med uppletandet föresten, har ni tränat nått på det?

Kram

http://www.schafertjejena.se

 
Anna

Anna

30 juli 2013 10:34

Lider med dig... Kram

http://obergs.blogg.se

 
marianne

marianne

30 juli 2013 10:57

Vilken energi,att dom bara orkar.
Roligt med lite annorlunda bilder,ska kanske se om jag också kan göra det på mina katter.
Tråkigt med din blogg,den var ju din "dagbok"som vi fick ta del av.

kramiz min vän

http://mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sussa

31 juli 2013 15:08

Åh jag hittade er! Har letat och letat. Men nu är ni här :D Kanske har du skrivit den nya bloggplatsen på FB men jag är ju lika kass på att gå in där och läsa/skriva. Kram Sussa, Milton och Milou.

Susanne

31 juli 2013 18:44

Heeej Sussa!!! Vilken tur att du hörde av dig!!! Jag hittar inte dig heller. Som sagt....ALLT försvann :-(
Skicka din adress, så jag hittar tillbaka till dig, Sussa
Kram
Susanne

 
Susanne P

Susanne P

1 augusti 2013 20:36

Vilka fina bilder! Det ser nästan ut som oljemålningar.
Klart att du ska göra förstorningar på dem.
Och tänk vilken energi de besitter! Trots värme så kan de hålla igång, bara det är något skoj. ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

5 augusti 2013 14:27

Tråkigt att din blogg försvann! Den var ju så bra. Men tur att du fortsatte.

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards