quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Det finns verkligen underbara människor!

Av Susanne - 4 augusti 2013 23:30

"Det gäller att hålla ordentlig koll!" 

"Är man vakthund, så är man"

"Jag ser och hör ALLT!!"


  

"Men där emellan, så simmar jag några längder, för att sedan ta igen mig lite"

"Skönt att dom ställt fram den här solsängen till mig"




 "Och jag då, jag har väl inte riktigt kommit på,

att man kan ta sig vissa friheter ibland"



 Misstänker att Ronja är på god väg att lära Skorpungen precis ALLT hon kan!!



Härom kvällen, när vi var på äventyr.......

Ni vet, när det blev helt mörkt, och vi höll på att gå helt vilse i skogarna.

Då tappade jag ett lins-skydd till kameran :-(

Inte hela världen, men ändå klumpigt, tycker jag.


I går när jag var i stan´, skulle jag köpa ett nytt......men jösses.........100:-????

Så det blev inget köp av.


Hade en liten aning om var jag kunde ha tappad det..........

Visst, det var en bit att åka, men det ÄR väldigt fint att gå där.

Ringde kompisen, och frågade om hon hade lust att hänga med,

och samtidigt ta en sväng med vovvarna.


Knappt man tror det är sant......men någon vänlig själ, hade hittat mitt lins-skydd,

och lagt opp det på ett väl symligt ställe.

Just där "leden" startar. Gick inte att missa!

Gissa att jag blev glad!!!


Vi tog sedan en ny runda, på nya vägar.

Det är otroligt vackert här!



 Kom då, alla vovvarna!!!



 Fortfarande, ALLA hundar rena och fina!!!



 Men, så hände det........det som väldigt ofta händer med en del hundar ;-)

I dag var det om möjligt, värre än vanligt!!!

Doften går inte att beskriva......hemsk!


Jag är SKITGLAD att det inte var en hund som skulle följa med mig hem!!!

Inte den här gången, är bäst att tillägga.


Irma hittade bästa stället att rulla runt i!

Intressant att se en helsvart berner.......Tror inte hennes matte såg det som så värst intressant ;-)



En gruppbild blev det i alla fall på "gänget"



Och...........en hel del "bergsklättring" för Ronjas del!

Preciiiiis som vanligt.



Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Sussa

5 augusti 2013 08:56

Tack för din kommentar :) Egentligen har jag väl mycket att säga (på min blogg) men lusten att pränta ner det är det värre med. Det kommer väl tillbaka så småningom :) Stor kram!

 
Sara

Sara

5 augusti 2013 09:50

Hej du... :)
Tack vare min syster... (obergs.blogg.se) hittade jag dig igen

http://vogelberga.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

5 augusti 2013 11:30

Ja det är underbart med hjälpsamma människor. Jag tappade min plånbok utanför ett shoppingcenter. En snäll dam såg det och letade upp mig inne i en butik! :) Kul att du fick tillbaka linsskyddet.
Fina bilder på fina hundar.

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

7 augusti 2013 10:27

JAG tycker att Irma blev superdupersnygg!!
Hihi! Nej - jag är bara väldigt VÄLDIGT glad att inte ha några "rullare". Och faktiskt aldrig haft, bland amrisarna. (Mammas andra tax var "mask-hund"... Lukten av ruttnande daggmask var den allra ljuvligaste parfym han visste... Bläääääääääääääää! Han lärde sig gå rakt in i badrum efter att ha njutit :)
Jag blev ju tvungen att lägga in er redan igår kväll (natt) så jag har skumläst lite. Ska bli noggrannare, men jag hann se du sökte bloggadresser. Vår är http://fyrfotingar.blogspot.se om du vill ha. Och i min lista finns kanske några du saknar nu? Brukar väl räcka att hålla pekare över för att se adress tror jag. Lätt att "plocka" menar jag.
SÅ glad jag verkar ha fungerande dator! Och lika glad jag hittat er igen!
KRAM!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards