quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

Dag fylld av #träning

Av Susanne - 5 augusti 2013 23:30

                                               

Träna........det kom jag på i dag, att jag verkligen måste ta tag i ordentligt!!!   

Dragträning för hela slanten!!!

Skorpan fick agera last!!!


Började med lite korta pass hemma, och det gick så himla bra,

så jag bestämde mig för att åka i till stan´, där det finns lite större ytor att vara på.

(Och självklart, satt INTE Skorpungen i vagnen när Ronja drog)



Tog med mig fika, och hade det riktigt mysigt med hundarna.

Så mysigt som man nu kan ha det på bilbesiktningen. 

  



Koncentrerade oss på slalom, "plankan" och backa.

Ronja var på ett strålande humör.......men slalomen är skitsvårt!!!

Men vi ger ju inte opp i första taget.


Här kör vi T-vägs korsningen, utan koner,

med bara "små vita pluppar" som enda markering.

Så här går det till:

Föraren placera sig bakom vagnen för att från denna position dirigera in hunden i korsningen.

Inne i korsningen skall ekipaget göra ett stopp för att lämna ett annat kopplat hundekipage företräde.

Stoppet skall utföras en gång vid det tillfälle provledaren meddelat.

Därefter kommenderas hunden rakt fram/vänster-/högersväng, som provledaren meddelat.

Korsningen skall passeras 3 gånger under provets genomförande på det sätt som provledaren meddelar.

Momentet är slut 6 meter efter korsningens mittpunkt.


Här väntar Ronja på att "någon" ska passera.............(Man får låtsas lite ibland)  ;-)



Varvade med hundarna, bara små korta pass.

När Ronja fyllde på vätska, så fick Skorpan lite lydnadsträning.



 Och, som ni ser, en hel del fotande blev det också     



Det gäller att följa skyltarna   



Efter en mycket lyckad träning, var det så dags för spring och bus.










 Ser ut som att dom har väldigt skoj tillsammans.   



 "Där ser du, matte.......att jag kunde lära mig det du aldrig trodde skulle gå!!!"



Tränat in höger/vänster på Skorpan, vilket är en förusättning i draget.

Man kan börja dra med skakelhjul, när dom fyllt ett år och är röntgade.

Tills dess, skulle jag bli överlycklig, om jag fick tag på ett par barnvagnshjul.

Så om det nu råkar vara så,

att någon som tittar in här, har ett par hjul som ligger och skräpar,

hör gääääärna av er!



 Tack för i dag


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards