quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

#bilder på #nybadade hundar

Av Susanne - 9 augusti 2013 23:30

                                   

Joodå, jag har lekt lite med bilder igen   

Skorpan nybadad och blåst   



I går blev det inget bloggande........klockan drog iväg, efter en fullproppad dag.

Var först och hälsade på min mamma, och gick en liten promenad med henne.

En vän och jag, hade sedan bestämt oss för att passa på att titta på Titanic-utställningen,

nu när den var i Norrköping.

Vi visste redan innan, att köerna var låååånga.

Men sååå himla långa kunde vi nog inte föreställa oss.

Har väl egentligen inget emot att vänta.....men i ÖSREGN!!! Det är INTE kul!!!

Vi stod där i våra sommarkläder, och regnet sköljde över oss........Tror nog vi stod där minst en timma?!!

Som dränkta katter, var vi tills sist inne under tak.

Då började vi frysa.........

Som tur var, var personalen otroligt hjälpsamma, och hämtade varsin tjock jacka som vi fick låna.

Att se alla dessa föremål som hittats i vraket, efter detta gigantiska fartyg, var ganska fascinerande.

För att inte tala om alla otroliga livsöden.


ALLA hade paraplyer.....utom vi   

Hemma igen, blöt och trött, var det bara att bädda ner sig, och dricka något varmt   



Ny dag i dag.....och dags för hundbad.........eftersom våra hundar älskar att skita ner sig!!!

Nybadad Skorpunge!


Ronja älskar trimbordet.....eller hon älskar väl kanske när man pysslar med henne.

Så fort det ställs fram, hoppar hon raskt opp och väntar.

Tar det för lång tid, så lägger hon sig och sover, i väntan på att jag ska komma   

"Klart jag får plats!!"



Färdig!!



"Visst blev jag fin!"    



Skorpan, som inte var så värst förtjust i att bli blåst, tycker också att det är helt ok nu.

Behöver inte ens sätta fast henne, utan hon hoppar självmant opp och står h elt stilla.

Hon har nog också insett att det faktiskt är väldigt skönt   



"Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?"


Hade en "tanke" om en bild...........Jag blev ganska nöjd   





"Ögonkontakt, det är jag en mästare på, säger min husse och matte!"



En nybadad och blåst Skorpan!

Hon börjar sakta men säkert återfå sin päls.........efter att ha varit nästan naken.




Nu är allt packat inför helgens resa.

Några nätter på hotell i Karlskrona, känns helt ok   

På söndag är det hundutställning på Ronneby Brunn.

Ska bli så skoj, för där är så vackert.

Det är bara Ronja som kommer ställas ut,

eftersom Skorpan fortfarande behandlas för sina ögon.

Men hon följer med som maskot   

 


Kamera och dator hänger också med, så ni lär inte slippa oss!


Ha en trevlig helg.....för det ska vi ha   


Kram

Susanne

 
 
Sara

Sara

10 augusti 2013 13:56

Kanonfina porträttbilder på finaste bernarna norr om alperna :)
Kramen

http://vogelberga.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

10 augusti 2013 15:36

Vad då "slippa"? Vill ju inte MISSA vad ni hittar på! :)
Tänkte på vad jag skrev om busblick, det ÄR verkligen skillnad på Ronjas vuxna, nyfikna och glada och Skorpans unga, nyfikna och "full-i-17" ;D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards