quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Gissa hur många?!

Av Susanne - 13 augusti 2013 23:30

                                   

I går, då var det dags att lämna dom södra delarna av Sverige för denna gång.

Helgen har varit helt magisk, på många sätt.

Framförallt, så var Ronjas framgångar i utställningsringen en stor, stor överraskning.

Det spelar ju ingen som helst roll,

att jag, och hela min familj, (och kanske några till) självklart tycker Ronja är den finaste,

bästa hunden som finns.

Alla har olika tycke och smak, vilket väl är tur.

Den här gången, stämde domarens och min smak överrens   


Efter sista natten, på ett jättefint hotell, packade vi ihop oss, för att hälsa på vänner.

Dom bor på en av alla små öar utanför Karlskrona,

och är så klart, också innehavare av två berner.

Äntligen, skulle brudarna få bada...............dessutom i havet   

Skorpan har lärt sig att gilla det här med simning och bus i vattnet.

Hon var t o m först ut i vattnet.



Det blev lite besvärligt ibland,

när ingen av dom hade för avsikt att släppa pinnen.




 "Aldrig!!! Jag släpper ALDRIG!!!"




Vår underbara Ronja!

Men vet ni vad det allra bästa är?

Joo, att hon är så glad och trygg igen.

Att hon vågar ta för sig, att hon inte oroar sig för allt (Joo, Skorpan lite kanske)

Ronja har verkligen tagit på sig en vuxnare roll,

men hon är också väldigt tokig och full av bus   

Att vinna alla dessa fina priser,

och få alla dessa fina tecken framför sitt namn, det är jag jättestolt över   

Annars skulle jag ju inte ställa ut henne.

Men, det är långt ifrån det viktigaste i mitt hundliv.

Man skulle väl kunna säga, att det också är ett sätt att "träna" med sin hund?

Då menar jag träna samspelet mellan mig och min hund.

Att få henne att visa sig fint.

Att känna, "Det här matte, det gör vi tillsammans, du och jag"

"Det finns inga andra här, bara du och jag"

Kanske är jag ute och "cyklar", men så tycker jag.


AP SE VCH SE UCH Brunnstorps Relax-Me aka Ronja   

Inte vet jag om det kommer stå i den ordningen,

men jösses vad bokstäver det blir!!

HURRAAAA!   



 Söta bad-flickor!



En stunds vila, och lite fika på en brygga vid havet.......det gör inte alls ont i själen.



 "Hur mår du Skorpungen?"

Omtänksamma Ronja.....hon hade blivit en underbar mamma......på alla sätt   



 En härlig dag, med mycket prat och hundbus.

Tyvärr har jag inte fått ordning på alla bilder som togs i helgen.....

(Det var ett gäng, men kan ni gissa hur många?)

Självklart, var grabbarna Diezel och "Lille-Pop" med på allt bus och bad.





 På eftermiddagen, styrde vi åter mot Norrköping.

Det tar sin tid att åka långt när jag är med,

eftersom jag har svårt att sitta några längre stunder.

Därför åker jag helst bara långt tillsammans med familjen,

som är dom enda som riktigt vet hur det är.


Hundarna får ju samtidigt komma ut och sträcka på sig en stund, vilket gillas skarpt.



 Ronja, hon är riktigt snabb hon!!!

Men snart, då får hon se opp..........Skorpan är som en liten vessla.......WROOOOOM   



 Jaa, hussen skulle så klart kolla ett jobb, på vägen!!!?

Ronja hjälpte till med det också.


"Det gjorde vi bra, det där!!!"

HIGH FIVE!!!



 Söta, goa Skorpungen, som är så himla duktig, när vi är iväg så här:

Inga som helst problem.




 Vår vinnare............i vått och torrt!


 Som sagt, det finns en uppsjö av bilder att "gräva i" från helgen i Ronneby.

Men......jag har en ganska otrevlig biverkning av den nya medicineringen..........

Återkommer till det en annan dag.

Även alla andra tankar och funderingar om..........

Har ju massor att berätta om!


Så måste jag bara säga,

ett stort stort TACK igen, för alla underbara grattisord från fina vänner.

Man känner riktigt av vilka som är ärliga och vilka som mest är förbannade,

men spelar lite glada för vår skull.

(Tror nog att det kan bero den där sjukdomen, ni vet)

Det spelar inte mig någon som helst roll egentligen.......Joo, oärlighet, det mår jag faktiskt rätt illa av.


Kram från mig

Susanne

 
 
marianne

marianne

14 augusti 2013 09:07

Förstår att du fullkomligt bubblar av lycka,efter denna helgen.Fina Ronja,snart är det Skorpan som står där med alla rosetter.

Som vanligt härliga bilder,på söt"nosarna".

Gläd dej åt oss tycker det är roligt när allt går bra o strunt i de som är a-sjuka.

Ha det gott vännen o en stor kram till Ronja o Skorpan.

Kramiz Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
anncatrin

anncatrin

14 augusti 2013 09:41

Hallå!
stort grattis till dej och fina Ronja, det var ju bara en tidsfråga innan hon skulle knipa det sista !
Finns väl alltid dom som muttrar om att fel hund vinner, inget att bry sig i!
ha det bäst / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

14 augusti 2013 10:12

Avundsjuka och missunnsamma struntar vi i, basta!
Vill säga HURRA härifrån också, för framgångarna i ringen men kanske ännu mer för hur hon utvecklats. Den glädjen har jag ju lite erfarenhet av numer... Hon är så söt och härlig när hon "mammar" Skorpan:)
Härligt att du skriver om glädjen i "Du och jag, matte!" ! Den tycker ju jag är lika viktig vid utst som vid lydnad eller så, men man undrar ibland hur många som tänker så. (Med tanke på vad man ibland ser i ringar...)
PUSS till damerna!
Och KRAM till dig! Förstår helt bilturer tar lite tid...

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Anna med Wilma & Nitro

Anna med Wilma & Nitro

14 augusti 2013 23:07

Susanne, Jag fattar verkligen noll av det där alfabetet framför Ronjas namn :P Det får du gärna förklara , men jag tror det är bra bokstäver iallafall :D Härliga bad bilder på töserna :)Och bry dig inte om avundsjuka människor , du vet ju själv att ni är bättre än dem. Kram Anna och hundarna

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards