quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Glädje = Att glädja andra!

Av Susanne - 14 augusti 2013 23:30

                             

Ska väl inte önska mera regn nu på ett tag!

Men, det här med väder, det är väl något som man alltid har åsikter om.

Människan är visst aldrig riktigt nöjd?

Näe, nu får det vara slut på "väder-gnället" från min sida.............     


I dag hämtade vi min "lilla mamma",

köpte Thai-mat, som hon älskar, och tog vara på dagen   

Att se henne så glad, det gör även mig glad, så klart.


Hundarna, blir även dom glada, när dom får träffa henne.

"Akta så dom inte springer omkull dig", säger jag.

"Äh, jag motar dom med rullatorn", svara mamma   

När hälsningsproceduren är avklarad,

backar två berner-flickor in sina "små" bakdelar nära, nära.

Där blir dom sedan sittandes.

Det är ömsesidig njutning, tror jag.

Att klappa en hund, eller annat djur också för all del,

det ÄR något som verkligen får fart på kroppens egna endorfiner.


Något annat, som också får fart på kroppen,

är ett gigantiskt stort fält, där man får springa allt vad man kan!

Full fart framåt


Kvällspromenad på klöveräng   


Solen tittade fram, lagom när vi gick ut,

vilket får mig att "gå i gång" med kameran     



"Någon" undrade, hur länge vi skulle kalla Skorpungen för Skorpungen!?

"Vadå, hur länge???"

"För alltid"

Hon är ju Lilla Skorpungen, eller hur   

Joo, hon heter Skorpan, och det säger vi också ibland, men oftast blir det Skorpungen.

Hon lyssnar på båda namnen, så det spelar nog mindre roll för henne   



Ibland tar Ronja ett allvarligt snack med den lilla "tokan"

Den gör hon helt rätt i........

Att hänga sig fast i svansen på Ronja, när man snart är 1 år, det är inte ok!!!


"HÖR DU INTE VAD JAG SÄGER?"

"SLUTA HÄNG MIG I SVANSEN..........SKORPUNGE!!!" 

  


"Bäst att låta bli hennes svans ett tag då!"     


Alla dom där bilderna, från helgens "bravader".....Var är dom då?

Jaa, inte är dom här ännu i alla fall!

Så tokigt det blir........Tog ju nya bilder i dag, då vill jag titta ordentligt på dom först.

Men, men, bilderna finns kvar, och går ingenstans.

Jag har även fått massor av fina bilder skickade, som vänner tagit på mig och Ronja i ringen.

Allt kommer bli klart i sinom tid, och då kommer även några hamna här på bloggen.


Kvällssol   


Den Lilla Skorpungen   



Tycker om den här bilden på våra hundar.


I helgen är det dags för utställning igen

Denna gången på hemmaplan.

Skönt att slippa åka så långt.

Då gör Ronja debut i Championklass, minsann   



Nu, mot sängen   

I morgon händer det "grejer" igen!


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

15 augusti 2013 11:22

Klart hon är en skorpunge fortfarande!
Med så mycket bus lysande i ögonen kan man ju inte vara något annat:) Attans att hon är så stor redan dock! Fortfarande lika jättesöt, men hon kunde ju fått vara den där lilltösen lite till... Rart med din mor! Min mormor förde ett liknande resonemang när 2-3 amrisar och 2 dvärgtaxar blev överlyckliga att se henne:)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

15 augusti 2013 15:17

"kärt barn har många namn" brukar det ju heta :) Vår Theo kommer nog heta "lilleman" rätt länge också.
Lycka till på utställningen.

http://www.echosierra.se

 
Ingen bild

Bernermorsan

15 augusti 2013 18:49

Självklart är hon en skorpunge och kommer så förbli tycker jag. Lego kallas bamsebjörnen sen han var liten men han har aldrig varit en bamse men va tusan.
Jag är usel på att komentera din blogg nu förtiden skäms för det. Men jag läser den dagligen skulle inte klara mig utan. Älskar dina bilder och det du skriver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards