quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Debuten gjord!

Av Susanne - 17 augusti 2013 23:30

                    

Debuten i Championklass   

Det var bara att ,säga till ringsekreteraren, att Ronja blev champion förra helgen,

så flyttades hon bara över i rätt klass.

Det är mycket man får lära sig här i världen!


Inte en endaste liten bild blev tagen i dag.........

Orsaken var den här    

Regn!


Därför får det bli så här i stället!!!

En bild från förra helgen, när Ronja blev BIR

Tack till Mona för bilden!

Hanen heter Berningtons Widunder, kallas för Theo och är jättefin, tycker jag

Och ni förstår säkert vem som är Ronja   


Så här såg hon ut, även i dag   

Finns ju ingen Ronja som hon!


Debuten gick hur som helst bra.

Men, matte kände sig inte ok, (ibland går det inte att spela, att det är så bra, så bra)

och eftersom Ronja är så otroligt lyhörd,

är jag nästan övertygad om att hon blev lite låg pga det.

Det blev inte lika roligt, helt enkelt, tyckte Ronja   

Jag mår säkert bättre i morgon, och då gör nog Ronja det också



Skorpungen fick stanna hemma med husse i dag,

vilket nog var mycket roligare för henne.

Fick hela hans uppmärksamhet......heeeela dagen

  


Nu ska vi bara ägna oss åt att ha kul, och skita ner oss i stora lerpölar.

En utställning återstår, men det är mest pga dragtävling,

som vi åker till Ängelholm i slutet av Augusti.

Och då kommer även Skorpungen ställas i Juniorklass.

Lite påfyllning av päls ska hon nog ha fått tills dess   


Finaste   



Fin-fin kritik fick Ronja i dag.

Så här står det.


Östergötlands Kennelklubb, Norrköping

2013-08-17

Domare - Daniele Poltri


Championklass


Excellent head

Correct scissors-bite

Good eyes and ears

Correct body, chest, bone, croup

Enough tail

Good coat

Correct movement


Excellent - Oplacerad

  


Det var allt från oss idag.

Kramar

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

18 augusti 2013 00:19

Fina Ronja ♥. Roligt att det går bra :-)

Kram

http://www.schafertjejena.se

 
Ingen bild

anne

18 augusti 2013 00:20

En flot debut i Champ. klassen i dag for Ronja. Hun ser fantastisk sød og fredig ud :-) Flot kritik også. Du kan være stolt af din søde pige...jeg synes jo stadig, hun er en rigtig dejlig pige, smuk og har et herligt udtryk i hendes hoved ;-) Det tror jeg også, at jeg fortalte dig da vi mødtes sidste år i Ângelholm.
Ha en rigtig Go søndag og nyd den :-)
Kram herfra
Anne

 
Susanne P

Susanne P

18 augusti 2013 00:21

Precis så skulle jag gett kritiken till henne, bästa Ronja.
Men ett Ex med CK naturligtvis! ;)

Klart att du känner på sig hur en annan mår...både på gott och ont men ni vet iaf vart ni har varann och det är det som är huvudsaken!

(känner att jag är sämre på att kommentera här på bloggen nu sen vi blev vänner på FB men du ska veta att jag läser alla fina dina blogginlägg men kommenterar dem med att "gilla" på FB. SKITTRÅKIGT! Jag vet! ;) ;)
För och nackdelar med allt. :)
PS. Mr C kom inte hem tomhänt! ;) ;) 8l kantareller, inte sååå pjåkigt.

Kramar till er! <3

http://www.susannep.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 augusti 2013 09:42

Det kommer jag ihåg, Anne. Vårt möte i Ängelholm förra året. Kändes som vi känt varandra länge, trots att vi aldrig setts tidigare 😀
Kommer ni till Ängelholm i år?
Önskar dig en skön söndag
Kram till er
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

18 augusti 2013 11:02

Grattis va roligt att det går bra för henne :-)

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

18 augusti 2013 14:01

Hon är super!
Och bilden med domare, så fint hon kikar på honom!:)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 augusti 2013 19:03

Tack, Eva!!
Tror hon säger,
"Ge tillbaka min rosett, tack!!!" 😀

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

18 augusti 2013 19:44

Älskade berner sennen!!

Svar: Så tråkigt att någon kapade din blogg! Man kan ju undra varför.

Det blev den rosa.

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards