quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Men, var ska vi mormor???

Av Susanne - 20 augusti 2013 23:15

                             

Vi hade ju en tanke med dagens äventyr!

Barnbarnen, Mille och Meya, var laddade till tänderna......vad skulle vi göra???

Spännande!



Till skogen, jaa, det hade dom redan räknat ut.

Men inte bara till skogen, hade jag tänkt.

Inte så kul att bara GÅ omkring, tycker barnen, så klart.

Näe, det gör väl inte dom här tjejerna heller!!!
Full fart, är vad som gäller.......



Syns kanske inte så tydligt på den här bilden,

vad Ronja njuter av.........



............här ser man tydligare.....vad även Skorpan ligger och njuter av!

Just det!

Blåbär!



Vi hade tänkt oss att få med lite blåbär hem, dottern och jag.

Inhandlade varsin "plockare" för si så där 5 år sedan.

Nu, i dag, då skulle dom invigas, minsann.

Som ni kanske förstår, så blev det inte mycket blåbär med hem........


Skorpan med munnen full!



Joorå, ävenh Meya ääääälskar blåbär!

Och, det är ju mycket enklare att äta blåbär ur våra "små burkar" ;-)



Milton var på en och annan upptäcksfärd........Ronja hade han ALLTID med sig.

Hon måste ju se till att alla håller sig i närheten, och inte försvinner.


Mille och Ronja på väg ner, i en gammal fångstgrop!



Mille och Ronja på väg opp, ur samma gamla fångstgrop,

där man för flera hundra år sedan fångade varg!!!



Vilken dag vi haft!!!

Pratade-Fikade-Åt blåbär (och plockade några i bland) 

Myste i solen....bara var!!!

Tillsammans!


Vi gick en liten sväng, för att komma till nästa plats,

som också var lite spännande.

En STOOOR sandgrop!

Och hundarna, ja, dom äääälskar sand!!!

"Men, hur ska jag komma opp här?", undrar Skorpan.

  


Ronja och Mille är snabbt på plats, för att hjälpa sin "lilla vän"



"Så där ja, bra Skorpunge....nu är du ju snart oppe på toppen!"



"Wohooo, vad högt jag är!!!"  

     


"Jaa, wohoo!"..........sa även Skorpan!



Ronja, Ronja, din lilla "Tok-Fia"!!!



"Kom ska jag visa dig, Skorpan, hur man går ner!"  


WROOOOOM!!!   


"Jag älskar't!!!" 

 


"Öh, det rasar visst lite sand,

när jag springer så där fort?"


                          

"Och hur vacker är jag här oppe då???"

"Väldigt vacker!!!"



Jaha, dags för mera lektioner!!

Skorpan skulle få lära sig hur man kan gömma "fina" skatter i sanden!

"Här har vi en superbra pinne!!!"

"Den vill vi ju INTE att någon annan ska hitta, eller hur, Skorpan!"

 



"Det gäller att hitta den bästa platsen för skatt-gömma"

"Här blir perfekt!!"

"Då sätter man igång och gräver.....så här!"



"Och gräver och gräver och gräver.........lite till!!!"

Skorpan får lära sig sååå himla mycket av Ronja! ;-)



Alla nöjda och glada, då återvände vi till utgångspunkten.

(Ska bara vänta lite till på Mille)



En bild som den här............säger så mycket.

Ingen tvekan om vad Milton och Meya tycker om Ronja och Skorpan.

Meya och Skorpan har ett snack!




Tänk, vad mycket roligt man kan göra i skogen........utan massor av dyra leksaker.

Endast fantasin sätter gränser!



Lite historielektion fick vi också!

Spännande :-)




Det var allt för i dag.........


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Gun

21 augusti 2013 11:27

Hej Susanne vilka underbara bilder helt otroligt, du kan du.
Kram o ha det så gott

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 augusti 2013 15:04

Du är så snäll, Gun!!!
Tack för fina ord!
"Objekten" som fotas, är ju så himla söta!!!!
Kramar från mig
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

21 augusti 2013 18:20

Alltså... Att dina tjejer är lite tosiga hade jag väl förstått...
Underbara bilder på hela gänget med ungar, 2- och 4-benta!
Och så fint ni verkar ha ikring, med minnesmärken som har de där små info-skyltarna. (Du har ju visat sådant innan också.) Trevligt!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

22 augusti 2013 14:25

Bättre sent än aldrig att använda bärplockare ;)
Får hundarna blåbär i pälsen? Tänkte med de vita tecknen om de blir röd/blå? :) Går det att få bort?

http://www.echosierra.se

 
Susanne P

Susanne P

22 augusti 2013 16:54

Åh, Susanne, dina bilder är bara så fantastiska!

Hahaha! Jo, blåbär är gott. Jättegott! Det tycker mina hundar också.
Att springa i grustag är jättebra för att stärka upp låren. Ja, nu tänkte jag närmast på hundarnas lår... ;)

Ps. jag fixade bort verifieringsrutan!!!

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Anna med Wilma & Nitro

Anna med Wilma & Nitro

24 augusti 2013 15:37

åh vad gott med blåbär <3 mums

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards