quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

#klickat

Av Susanne - 25 augusti 2013 23:30

En dag som igår, är härlig på alla sätt och vis.............

Det är bara en liten hake, men så är det väl med allt här i livet.

Hakar finns det hela tiden.

Och vid närmare eftertanke, ska jag nog inte skriva om dom där himla hakarna.

                



 Jag skulle ju för sjutton skriva ner,

vad jag "klickat hem" den senaste tiden.

  



När vi börjar komma fram till oktober-november.....då kan jag tycka att det känns väldigt grått och trist.

Tiden går så fort, det säger jag ofta, men just då, då minsann, kryper den sakta, sakta fram.


DÅ....då känns det så skönt, att ha saker att se fram emot.

Jaa, nu kommer dom här "sakerna" ske innan oktober och novemnber,

men dom månaderna kommer gå mycket lättare, efter våra små "äventyr.

Det är jag övertygad om   


Vi startar redan nästa helg,

med en tripp till södra delarna av Sverige.

Utställning/rasspecial i Ängelholm.

Lördag utställning och söndag dragprov.

Vi åker ner på fredag, bor två nätter på hotell, och vänder hemåt på söndagkvällen.


"Kom igen nu hundarna, och se till att inte tappa all päls den här veckan!!!"

  



Helgen efter Ängelholm, då styr vi kosan mot varmare breddgrader.

En veckas avkoppling......då menar jag verkligen avkoppling, från precis ALLT.

Hm......det tuffaste är alltid att lämna hundarna.

Men när man vet och känner, att dom har det så bra, så bra, då känns det ok.


Hotell vid stranden, med balkong ut över havet.

Enda gången som man verkligen måste koppla av helt och hållet.............

  

 Side, där kommer vi tillbringa den veckan.

En stad vi besökt vid flera tillfällen, och tycker om.



Sista "klicket" som gjordes på datorn,

det var bokning av stuga, till den årliga fjällvandringen. 

  

Näe, vi har inte gjort det massor av gånger,

men efter ett par resor till fjällvärlden, då var vi helt fast.

Förra hösten åkte vi inte dit, det var ingen av oss som kände för det.

Orsaken var, så klart att vi inte hade Quila med oss längre.

Att åka med bara Ronja kändes inte lika roligt.

Så, vi väntade till i år, när Skorpungen kunde följa med.

 (och fjällen finns ju kvar)


Vi kommer inte bo i samma stuga som tidigare år, utan provar något nytt ställe.

En helt annan form av avkoppling.....men, vilken avkoppling.

  

Sitter och gör små planer över var vi ska vandra i år.


Här är en bild tagen när vi var på väg in i Norge,

för att sedan ta oss tillbaka med båt på Grövelsjön.




September månad kommer minsann att gå i rasande fart!!!


Bara några bilder från kvällens skogspromenad också,

med våra två underbara följeslagare.

  



 Älskar skogen!!!



Det fanns mycket lagrat spring i dom benen i dag!!!



Den här veckan, kommer bestå av träning, träning, och så lite träning.

Korta pass, ofta!!!

Har gett mig sjutton på,

att vi ska klara av att skrapa ihop lite bättre poäng på arbetsprov III, den här gången.

Sist gick det inte ens dåligt.....det gick käpprätt åt skogen   

Den ena gången var Ronja sjuk.....och den andra.....hm.....har jag ingen ursäkt för............

Vi hade inte tränat tillräckligt helt enkelt.


Målet är att klara "trean" nästa år,

men det vore skönt att känna att vi förbättrar oss mer och mer.

Ronja drog lite i helgen, bara på skoj.......

och då konstaterade vi åter igen, att hon verkligen gillar det här med drag.

Det är "bara" den där lilla poletten som ska trilla ner lite till.

 



Nähe, dags för sängen

   


Kram

Susanne

 
 
Solglitter

Solglitter

26 augusti 2013 12:01

Underbara bilder som vänligt här hos dig!!Dottern och jag bara njuter av dina vackra hund-bilder också...såå fint...man blir varm i hjärtat och ser kärleken i bilderna!
Stort lycka till med all träning nu i veckan då...hihi går säkert bra :)
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

26 augusti 2013 17:33

Låter som mycket trevliga klick! ;)
Själv har jag hittat alldeles för intressanta garnsidor på FB.... (O via dem dessutom hemsidor...) Inte alls lika bra, när alla "resurser" borde sparas till Syfestivalen:)

Lycka till med utst och tävling!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

26 augusti 2013 23:16

Tack, Eva!!
Det är väl bra tur, att vi har våra intressen :-)

Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards