quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

#kbt

Av Susanne - 27 augusti 2013 21:27

Vi fortsätter att kämpa på med dragträningen.

I dag fick vi t o m åskådare.


Ganska tomt på läktaren.......

men då har man ju ingen som skymmer sikten   



Skorpan har vi alltid som åskådare.......hon spanar och spanar,

mycket intresserat.

 



Ronja, Ronja.........du är så "go"!!!

Jag vet att du gör ditt bästa, men det är inte lätt, när inte matte förklarar på rätt sätt.

Men, i dag kom jag på en sak...........  

 



Snacka om service!!!

Milton och Meya, var ute på cykeltur med sin mamma, och passade på att trampa förbi,

och titta när vi tränade.

Att dom dessutom hade med sig "go-fika" till mormor, det var inte dumt alls.     


Milton tränade lite längdhopp!

 



Föll mjukt i sanden.

 



Ronja på bushumör........letade efter den gömda pinnen från igår.

 


Haaaallåååååå!!!   

Skulle ni vilja vara så snälla att titta hitåt?!

 



Skorpan, hon har knappt tid att leka...........hon letar ätbara saker.........   

Kommer inte att gå närmare in på, vad det var för saker.

 



Fin bild........tagen av sonen.

  

 



Utställningen närmar sig med stormsteg.......

Kommer inte bestämma mig förrän på lördag.

Ställa eller inte ställa?   


Skapligt med päls, så blir det ringspring, i annat fall hoppar vi det.

 



Ronja i blåsväder.

 



Snopen jag blev...........när den här kom i ett vadderat kuvert i brevlådan i dag.   

Fiiin!

 



Bli inte rädda nu!!!

Är ni ormrädda, så sluta här!!!

  


Jag är skiträdd för ormar, har varit i hela mitt liv........

Men, dom senaste åren, har jag jobbat stenhårt med mig själv,

KBT!!!

Kognitiv beteendeterapi.........på mitt eget lill vis.

Har kommit så här långt......att jag till och med kan gå ganska nära och fota.

Det fanns inte "på min karta" för några år sedan.

Då hade jag fallit ihop i en fläck, och bara gråtit och mått illa.

Känns skönt faktiskt.  

Mår mycket bättre när jag vistas i skogen nu.

Jobbigt när varje pinne är en orm.


Nu hoppas jag, att det här är vad jag tror....en snok?

     



Återigen, bloggat i skaplig tid.

Inte illa alls.


Kram

Susanne 


I morgon........då tränar vi igen   

 
 
Eva H

Eva H

27 augusti 2013 22:19

Vilket tjejgäng ni är där!
Meja är ju supertuff som tar sig ända dit upp!!
Och Ronja och du som hittar språk är bara toppen. (Jösses vad jag försökt och testat med Assar!)
Och Skorpan som letar käk:) Kan tänka mig...
Så sist, men allt annat än minst, du som kan fotografera orm!!! Vilket bra jobb du gjort!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

28 augusti 2013 11:06

Mitt "nya" språk, det är att nästan viska fram kommandon!!! Får väl se om det fungerar skapligt även i dag ;-)
Ha en bra dag, Eva
Kram

 
Susanne P

Susanne P

27 augusti 2013 22:20

Vilka fina bilder!

Tur att du inte lade in bilden på fästingarna för då hade jag inte kunnat kommentera med mina skakiga fingrar... ;)
Jag är ganska säker på att det är en snäll snok. Huggormen har elakare ögon! Och snoken har fläckar på sidan om huvudet...

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

28 augusti 2013 11:04

Aha!!! Bra att veta, att snoken har snälla ögon ;-)
Är ju lite försiktig med "fästingbilder" för din skull :-)
/Susanne

 
Ingen bild

Matilda

27 augusti 2013 22:31

Ni har väldigt vackra hundar men det var inte det jag ville säga det jag undrar är vilken effekt eller app av något slag, du använder till dina bilder tycker dom blir så himla fina :)

Susanne

28 augusti 2013 11:03

Hej Matilda
Jag använder ingen speciell app........det enda jag lägger till på bilderna är vinjettering. (Den lite suddiga effekten i kanterna)
Det finns en uppsjö av olika program där man kan göra den effekten.
Här är några av alla gratisprogram:
GIMP
IrfanView
Paint.NET
Picasa
Photoscape
Hoppas det kan vara till någon hjälp :-)
/Susanne

 
Anna med Wilma & Nitro

Anna med Wilma & Nitro

28 augusti 2013 17:28

Gud vilken fin bild på Milton i sanden =) Eller ja , alla bilderna är såklart fina men den var sådär suverän så man måste ha den inramad på väggen =)

Allt är bra med oss allihopa =) Vi har mega problem med Nitros kloklippning *suck* men jag kämpar på ... Han får mega spel när man håller i hans tassar och blir aggressiv mot oss. =( Han är väl rädd om dem .. Att ge tass i vanliga fall när man inte håller om tassen fungerar annars bra. och han är heller inte rädd för saxen utan får panik när man håller "fast" tassen på honom som sagt. Känns inte sådär lagom kul precis.

Tack för födelsedags grattulationen =)

Kram Anna

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards