quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Joo vars!!!

Av Susanne - 29 augusti 2013 21:58

     


  Vilken vecka vi haft!

En riktig träningsvecka.

      

Kanske inte det ultimata, men nu blev det så här........och det var ju enbart mitt fel.

Har skjutit på det här med träningen ett bra tag nu,

det har kommit annat ivägen.......så himla dumt.

Ska ALDRIG hända igen!!!

  

(Tror jag)

  

Hur som helst, så har vi haft det riktigt mysigt på "träningsplanen, hundarna och jag.

Har ju även haft trevligt sällskap, som hälsat på oss under veckan.


I dag var alltså sista dagen för intensiv träning.

Vi startade med en promenad runt området..........för att mjuka opp oss, helt enkelt!

Tog sedan ett litet träningspass med Skorpungen, som vi tränar lite lydnad med.

Under tiden satt Ronja i bilen och kollade, och blev bara mer och mer "taggad".

"NÄR ÄR DET MIN TUR DÅ!!!"

  

Varje kväll har jag funderat och funderat,

på hur/vad jag ska kunna ändra på i träningen för att hon ska förstå vad jag menar?

  

Mmm........kan väl säga, att idag, då gjorde vi faktiskt några framsteg med slalomen.

  

T-Korsning, ligg och backa gick SKITBRA!!!


Men.....det är många flera moment, som vi inte har haft möjlighet att träna på.

Tunnel och bro, dom momenten får vi bara göra så gott vi kan på.

Summa av dagen = NÖJD MATTE!!

  


Det var länge sedan jag fått så mycket gjort på en vecka.

Avslutade dagen med lite tvätt av små vovvar.




Veckans leksak.......mitt byxben, som hittades i en buske!

Hållbart så in i vassen.



Gissa att Ronja märkte av mattes glädje i dag!

  



Kompis-lek, det måste man ju hinna med varje dag!



"Men vänta då Ronja.....vi kan väl ha lite dragkamp?!"



"Jaa, inte vet jag vad som hände nu??"

"Byxbenet slingrade visst fast sig runt nosen?"



Packning återstår nu, inför vår lilla resa!




Men självklart, trasslade bilen till vår planering!!!

Måste få en "grej" lagad i morgon bitti, annars kan vi inte åka.

(Har blivit lovad, att det kommer ordna sig) 

SKITBIL!!!  


Under tiden får det bli en tidig morgonpromenad i city



Det var allt för i dag.........nu lite sömn.


Kram

Susanne

 
 
Sara

Sara

30 augusti 2013 07:08

Så himla typiskt med bilen... nå jag hoppas verkligen att det fixade till sig.

Vi har strumpor som leksaker... de är inte riktigt lika hållbara....typ 2 min lek, sen är det trasor a la Tyson
Kram

http://vogelberga.blogspot.se

 
Anna

Anna

30 augusti 2013 07:29

Jädrans bilar. De ska ju bara rulla o gå.
Kör försiktigt när ni väl kommer iväg :-)

http://obergs.blogg.se

 
Melody

Melody

30 augusti 2013 08:59

Länge sedan vi lämnade några tassavtryck här hos dig, men vi tittar ofta in och njuter av dina vackra bilder på hundarna! Härlig träningsvecka ni haft!
Här är det nog mest styrkan vi i benen vi tränar upp med långa och många promenader på fjället!
Ha det gott!
Melody med matte

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
Anna med Wilma & Nitro

Anna med Wilma & Nitro

31 augusti 2013 13:00

Himla smart med byxben som leksak. Det får vi prova nästa gång jeansen ska kastas av någon anledning. Själv hittar hundarna (eller läs Nitro) arbetshandskar i vårt garage ;-) Gubben blir lagom glad :-P *Hihi*
Kram Anna

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards