quilaoronja

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Dag ett i Ängelholm!

Av Susanne - 31 augusti 2013 19:02


VILKEN DAG!!!

Sennenspecial i Ängelholm!


Dom här två flickorna som vi har, jaa, dom är så härliga!


Tjofselinas Z Diezma aka Skorpan 


Skorpans kritik!


Rimligt harmoniskt ung tik.

En aning smalt huvud som ska utvecklas.

Korrekt bett, ögon och öron.

Normal hals, god rygglinje.

Normala vinklar fram och bak.

Hög svans under rörelse.

Rör sig med bra drive.

Bra färg och päls.


Juniorklass - Excellent

Konkurrensklass - 2:a


Det var hela 16 juniortikar i klassen, så jag är helt otroligt glad,

att vår lilla "Knas-Fia" lyckades så bra.

  

  


Så var det dags för Ronja i Championklass.

Hon var inte så "naken" som jag trodde hon skulle vara.


Brunnstorps Relax-Me aka Ronja

Hennes kritik löd


Medelstor, harmonisk tik.

Bra huvud med gott uttryck och goda proportioner.

Korrekt bett, ögon, och öron.

God hals och rygglinje.

Gott kors.

Normal benstomme och vinklar fram och bak.

Rör sig med bra drive och rimligt parallellt fram och bak.

Bra färg och mycket välskött päls.


Championklass - Excellent

Kkl. 1:a med CK

Btkl. 1

BIM

  

    



Ronjas fina rosetter.


Mycket väntan blir det..........Inte så himla kul, tycker Skorpan.

Men hon skötte sig exemplariskt.

  


Vädret såg inte alls lovande ut i dag,

regnet hängde verkligen i luften.

Men vi klarade oss.....med bara några stänk.


Den som väntar "på något gott"..........

Jaa, nu  menar jag inte ätbart.

Men att få rasa loss, och leka med varandra, det är den bästa belöningen.

   






 


Man ser riktigt hur dom båda njuter av det här!


"Kom och ta mig då om du kan då, Skorpan!!!"

(Ronja retar Skorpan genom att räcka ut tungan)   



          




Spriiiiing i benen!   


Dagen snart slut, och två trötta hundar ligger och snarkar.   


Ronja laddar väl för morgondagens dragtävling.....i sömnen, skulle jag tro.      



En riktigt, riktigt bra dag!   


Kram och tack för tum - och tasshållning.....det gjorde minsann susen.   


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

31 augusti 2013 22:48

Så då höll jag tummarna lagomt hårt! ;)

Vilka fina tjejer och kritiken var jättefin!

Men det vet ju både du och jag att de är finast! ;)<3

Kram & håll tummarna för oss idag....

http://www.susannep.blogspot.se

Susanne

31 augusti 2013 23:25

Jaaa, det var precis lagom!!! Tack rara du :-)
Men HALLÅÅÅÅ!!! Vad är det du ska??? Vad har jag missat?? Självklart håller jag alla tummarna för dig/er............men för VAD???
Hur ska jag få reda på detta nu då??
Kramar från mig

 
Anna

Anna

1 september 2013 08:05

Åh vad roligt.... Jag har ju aldrig sprungit vänstervarv, men jag antar att hade man haft så fina hundar som du har. Hade jag nog också blivit biten" . Jag kan ju inte alla termerna så jag

http://obergs.blogg.se

 
Anna ...forts....

Anna ...forts....

1 september 2013 08:07

.... Så jag googlade lite :-)
Håller tummarna idag med. Lycka till!

http://obergs.blogg.se

 
Eva H

Eva H

1 september 2013 19:48

SÅ roligt att läsa här och "annorstädes"!
Ni är så väldigt, väldigt värda det!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne P

Susanne P

1 september 2013 23:29

Sv. jo, vi har ju som bekant två cert och ett till skulle Diva blivit parentescampion. SU(U)CH(utställningscampion men utan jaktmeriter, Golden är ju en jakthund som behöver ett pris på jagktprov för att bli "riktig" champion)
Vi ville liksom ha det sista certet i dag, i Vännes, på hemmaplan, men Divas syster tog det och vi stod 2:a Bästa tik med R-certet. Så nära, så nära...
Divas päls var inte perfekt i dag, hon har börjat fälla.

Men nu väntar nya äventyr och vi är laddade!
Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Solglitter

Solglitter

3 september 2013 10:53

Grattis!!
Klart det gick bra för dina fiiina tjejer :)
Ha det så gott allihop!
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
Ingen bild

Stina och Bosse

5 september 2013 23:21

Är det bara jag som fortfarande fånler åt lördagens sjukt underbara/ofattbara resultat?? Antagligen... Men är man sen i förståendet så är man väl?! ;)
Fina Ronja...ditt Bim hade gott och väl kunnat varit vårt.
Btw. Väääldigt trevligt att äntligen ses irl!!! Och att vi valde träffpunkt BIRoBIM...det gjorde ju det hela ännu roligare :-)
Lycka till tills vi möts igen...någonstans :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards