quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

#hålligång

Av Susanne - 3 september 2013 23:30

                                      

Eftersom jag, klumpigt nog, inte laddat batteriet i kameran,

till utställningen i Ängelholm, så försökte jag mig på en "ståbild" själv i dag.

Vår fina Ronja, som trots fällning, har ganska mycket blank päls kvar.



Har sökt med ljus o lykta, efter en person, som jag vet fotade oss under BIR o BIM.

Bara det att jag inte hade en blekaste aning om namnet.

Den här händelsen är ju inget som händer "till vardags" precis!

Men, med hjälp av goa´härliga vänner, lyckades jag få tag i vem det var.

Tack snälla, rara, Monica Edel,

som har fotograferat och skickade mig bilderna.

Och tack för att jag fick använda en här!   



Jaa, så här glad blev jag i alla fall!!!  

Helt otroligt.........så häftigt!

Stort tack till Otto Tuxen-Meyer, som fotograferade oss!!!



Nu så, tillbaka till vardagen.

Sol och ett helt underbart väder, då drar vi oss raskt iväg ut.



"Vi har ju massor av bus att ta igen!!!"

(Det är fortfarande Ronjas svans som jagas mest)



Njaa, det här vet jag inte riktigt vad, eller hur..........

Ser lite trassligt ut!



"Tjolahej, Tjolahopp, jag flyger till dig, matte!!!"

Vår äskade lilla tokstolla, som man får många glada skratta av, varje dag.

  



"Hm.........vad var det nu matte sa att jag skulle göra???"

"Tänk, tänk, tänk!"




"Just det, sitta lite i sanden bara!"



Inte bara lek, bus och promenad i solen.

Träningen fortsätter..................

Jag/vi, har inte så många dagar på oss, innan nästa arbetsprov ska köras.

Testade ytterligare en ny variant av "slalomträning" i dag........gick väl.....ok

Vi får se vad som sitter kvar i lilla hjärnan i morgon   



SITT!



LIGG!

 



Bara söt!

 


Slut för i dag.........


Kram

Susanne


 
 
Sara

Sara

4 september 2013 06:50

Härligt att du fick låna lite bilder från utställningen :)
och att du är så smart att du laddat batteriet igen så du kan ta dina underbara bilder :)
Kram från Sara

http://vogelberga.blogspot.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

4 september 2013 18:55

Fimnaste hundarna!! De får varsin puss av mig! Vad kul att även få se en bild av dig!

Jag har chansen att bli Veckans blogg hos Besökstoppen (http://bloggar.besökstoppen.se). Man röstar i högerspalten. Jag skulle bli glad om du ville rösta på mig!

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards