quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Hund-promenad!!!

Av Susanne - 12 september 2013 23:30

Långpromenad även i dag.

Att ligga på en solsäng en hel dag, det är ingenting för oss.

         

Det finns ganska gott om hundar här.

Alla springer lösa, och har ofta halsband på sig .

Joo, jag längtar nog hem till våra hundar, för i dag såg jag hundar överallt.

Dessutom fick vi ett gäng med oss på promenaden.


Det här med hundspråk, det är något som jag är mycket intresserad av.

Att se dessa "grupper" med hundar, i olika storlekar och former,

hur dom "snackar" med varandra, det är ganska häftigt.


Man ser aldrig något bråk, alla verkar veta sin plats i "ledet".

Det är som ett helt kompisgäng, som håller ihop på dagarna.

"Hund-gängen" såg ut att ha olika "revir",

och kom det in en hund som inte hörde till rätt gäng, då fick han sig bara en utskällning,

och lommade genast iväg.

Dom tigger inte, men törstiga, det var dom här som följde oss i dag.

Och, vad gjorde vi......?

Gav dom vatten, så klart.

Dom har skålar utställda lite här och där, men ibland tar ju vattnet slut.   


Vi passerade dom allra "flashigaste" hotellen på vår vandring.

Otroligt.........vilka lyxställen.

På stränderna runt omkring dessa hotell, låg gästerna som packade sardiner i en burk.

DET är ingenting för oss.

Nej, tacka vet jag vårt hotell, som blev en glad överraskning.

Lugnt, stilla, direkt vid havet (nästan i havet)

Rent, trevlig personal, god mat.......endast 20-någonting rum.

Härliga balkonger

Hit kan jag åka igen!



 

Skulle så klart ha fotat alla dagens hundar, men det "bidde" bara en enda.

      

Halvmåne, som känns som den vore närmare än hemma.


 

Temperaturen då?

Jaa, dagtid, gissar jag på 35 drygt i skuggan,

men det fläktar skönt, och luften är torr, så det är inte jobbigt på något sätt.

I kväll, när vi kom "hem", stod mätaren på 26 grader.

Just dom här kvällarna, saknar jag i Sverige.

Om det någon gång är tillräckligt varmt för att sitta ute en sommarkväll,

ja, då kommer dom där förbaskade myggen och förpestar min tillvaro!


 

Och så några bilder på Ronja och Skorpan!!!

(Det går bara inte att låta bli)


Tänk att komma hem och få njuta av hösten, och alla härliga "utflykter".

Många med bad, om hundarna får bestämma.

Ronja

Skorpan


 


 

Nu går vi in på slutklämmen av den här veckan, sista hela dagen i morgon.

Undrar om vi får sol och vackert väder i morgon också? Hahahaha!


Kram på er

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards