quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Rubrik??? #brevbärare #stolpskott

Av Susanne - 18 september 2013 23:45

                                   

Först måste jag bara berätta.........Jaa, eller, kanske snarare "spy ut lite ilska" ;-)

Häromdagen, när regnet stod som spön i backen,

och det blåste halv storm ute,

(Joo, lite överdriver jag nog, kanske) ;-)

Då blev jag så arg!!!


Gick den vår lilla väg till brevlådan, för att hämta posten.

Usch, vilket skitväder det var!

Tog posten ur brevlådan, och vände för att gå hem........

"Men.......vad är det där för något, ute på den nyplöjda åkern?"

(Nu pratar vi verkligen nyplöjd åker och några timmars regn. Ni förstår säkert)

Då får jag se någonting i leran, ca. 50 meter ut från vägen.

I normala fall skulle jag väl inte brytt mig, men av någon anledning gjorde jag det.

Trotsade leran och traskade ut på åkern, för att se vad det var för något.

Ett stort kuvert, som absolut inte fick plats i någon brevlådan, placerat i en liten plastpåse!

Påsen täckte väl kanske en tredjedel av kuvertet........OCH

det var till MIG!!!

Ronjas fina diplom från SKK (Utställningschampion)

Minst 10 RÖDA stämplar på kuvertet,

talade om att det fick inte vikas, skulle hanteras varsamt, aktas!!!

Näe, det är ju sant, det stod inte att det inte tålde regn och lera.

Gissa vad jag sa då???

Orden var inte dom vackraste jag kan precis.

Stolpskott till brevbärare.

Hur tänkte han/hon där???

I dag fick jag tag på chefen för lantbrevbäringen..........fortsättning följer i ärendet........

  


Nu till något riktigt härligt, något som får all ilska att rinna av som vatten på en gås.

En hel eftermiddag/kväll på hundpromenad i ljuvligt vackra, gamla skogar.

Första stopp...........en sjö!!!

Den här gången var nog Skorpan först ut i vattnet och simmade som en liten tok.

Snabb så in i hoppsan!



Tänk, vad det gick snabbt att lära sig rätt simteknik,

bara man fick träna, träna och träna lite till!

  



Ronja fick allt jobba lite för att hänga med!



Titta här då, vem vi delade den här härliga promenaden med!!

"Mammut-Killen" och hans matte!

Mammut vill helst att hans matte ska bada med honom,

men, det hade hans matte inte alls någon lust med i dag   


Skrattar när jag ser den här bilden.........



Närbild........

"Shit, vad du är stor!!", säger en nertryckt Skorpunge   



På berget!

(Nu ska vi bara få med Mammut också på bild)



Ok, där har vi honom!!!

(Tillsammans alla tre då?)



Han är så härlig!

Full av bus och spring och knasiga upptåg, precis så som vi gillart´   



"Man ser ända till Mariannelund...........!!!"    (Kanske inte riktigt så långt)



Se där ja!!!

Ronja, Skorpan och Mammut   



Finns det något vackrare?




Många timmar senare, var vi åter vid bilarna.

Klockan blev massor innan vi var hemma, men vad gör väl det?

Vi har haft en skön dag.


Kram, kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

19 september 2013 09:23

Hoppas Skk skickar ett nytt! (Om det skadats alltså. Attans brevis! :(
Han Mammut ser ut som ett klassiskt busfrö:)
Härlig tur ni fick!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

19 september 2013 16:45

Nej vad trist med diplomet! :(

http://www.echosierra.se

 
marianne

marianne

19 september 2013 18:50

Kanske tur för brevbäraren att han/hon inte var i närheten när du fick tag på brevet,då hade du väl plöjt ner stolpskotttet i åkern med ansiktet före.
Hoppas du får ett nytt diplom,om det var skadat.
Härliga bilder på hundarna,så ståtlig Mammut är.Bilden på Skorpan där hon tittar upp ,är ju så söt.

Kramiz

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards