quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Woohooooooooo!!! Jippiiiiiii!!!

Av Susanne - 19 september 2013 23:30

                             

  Fullständigt, total LYCKA!!!

Näe, jag kan nog inte med ord beskriva känslan, när det plötsligt hände........

Yes, yes, yes......

      

Herregud, säger ni kanske, men för mig, som kämpat och kämpat,

med den här "förbannade" slalomen, var det heeelt galet.

Tårarna kom, och jag höll väl på att kväva Ronja med mina kramar,

som självklart blev lika lycklig hon, över att se matte så glad.


För varje gång som vi tränat (och det har ju blivit ganska ofta den sista tiden)

så har jag lärt mig något nytt om Ronja.

Hur jag ska jag göra för att få henne att förstå.

Att starta med massor av lek och bus, bara hon och jag,

för att riktigt komma igång, det är hennes "melodi"!


Började sedan med bara några få "kon-par",

bara för att hon verkligen ska känna att hon lyckas varje gång.

Så ökade vi på konerna...........för att till sist ha alla 7 paren..........

Ronja såg mig i ögonen.........som att hon sa, 

"- Nu ska du få se, matte, jag kan det här nu!!!"

"- Du kan stanna här, för jag fixar det själv"

    

Det känns så fantastiskt!!!


Nu är ju inte det här någon som helst garanti,

för att det går bra på tävlingen på lördag, men nu vet jag, att hon kan.

(Och, jag var inte ensam om att se henne göra det)   


Åh, jag hade ju massor mer att berätta om, Skorpungens "skoldag" i kväll t.ex

Men det får nog bli i morgon, nu har jag massor att göra,

innan allt är fixat inför Ronjas och min lilla resa.


Bilder från "hundträff" innan träningen.

Milla och Skorpan hälsar på varandra, medan lilla Hulda kollar lite bakom.



"Du var lite spännande", tyckte Skorpan om Milla!



Lilla Skorpungen, blev helt plötsligt inte så liten längre........

Här nosandes på något väldigt intressant,

tillsammans med Hulda.



Alla hundarna fick springa av sig lite först..........

Och här ser jag plötsligt på bilden, att en hund kommer uthoppandes ur en bil???

Hm............SKORPAN!!!

Och, det är INTE vår bil!!!   




"Haha, jag ser nog att du stoppar handen i fickan!!!"

"Självklart ska du nu ge mig något gott!!!"

Skorpan är snabbt på plats, om någon, vem som helst, stoppar handen i fickan   




En "go gubbe", Casper, som snart är 10,5 år!!!

En härlig "kille", alltid så glad och full av liv, trots åldern.

  



  HALLÅÅÅÅÅ!!

Kom igen nu då.....Vi ska träna nu!!!

Ronja och Linus har hittat en mycket viktig "nyhet" att "läsa" om!!



"Jaa, jag  kommer!!!"



Ny kurs, nya hundar...................."KUL", tyckte Skorpan!




Måste bara säga det en gång till!!!

RONJA KLARADE SLALOMEN FLERA GÅNGER PÅ DAGENS TRÄNING!!!

  



Åker mot Göteborg i morgon eftermidag, bara Ronja och jag!

Kan bli riktigt spännande, och se om jag faktiskt hamnar i Göteborg   

"To be continued..........   



Kram på er

Susanne

 
 
Solglitter

Solglitter

20 september 2013 07:22

Lycka till i helgen!!
Ha det gott alla ni fina :)
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

20 september 2013 07:33

Vilken härlig känsla du förmedlar, jag riktigt kände hur glad jag blev för att ni klarade att göra slalomen fast jag inte var där och såg. Lycka till i helgen båda två! Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

20 september 2013 08:55

Kul när det lossnar :)

http://www.echosierra.se

 
Ingen bild

Ing-Marie

20 september 2013 10:35

Haha...lilla busiga skorpungen har allt en lite skyldig blick när hon hoppar ut från bilen..."skulle ju bara kolla lite". Kul att det gick så bra för er igår! I morgon gäller det! Tummarna ligger i hårdträning inför tumhållningen i morgon!

 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

22 september 2013 23:22

haha, som jag skrattar åt Skorpan som hoppat in i en annan bil !!
Jag kommer inte ihåg om det var Wilma eller Valentina som gjorde så och hoppade in i grannens bil =P Fy vad jag skämdes ! Haha

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards