quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Hittade helt rätt!!!

Av Susanne - 20 september 2013 23:30

                                         

Så där då.........då var vi på plats, Ronja och jag!!!

Ni vet ju hur det är med min förmåga att bli lite "vilse i pannkakan".

Dom i min närhet tyckte det var riktigt spännande när vi gav oss iväg.

Skulle vi hitta???

Göteborg, Mölndal var målet i kväll.

  

Men först en bild på en lite lagom "sur" Ronja

det här har alltid varit hennes plats, på översta trappsteget.

Där har man full koll på allt som händer!

  

Nu är det så, att vi har en ny trappa.......något mindre än den förra.

Men det går att få plats, med några ben hängandes utanför.



Ronja var fullt medveten om att "något var på gång",

medan Skorpungen var lyckligt ovetande.

  



"Men va???"

"Får inte jag följa med???"

  



"Åk ni bara, jag ska ha skitkul med min husse, SÅ DET SÅ!!!"   



Första stopp blev Brahehus (som vanligt)

Det säljs en fudge där, som jag är helt tokig i.

Gick en liten sväng också, tog några bilder (förstås)     



Underbara Ronja   



Vid  "Brunstorps Wärdshus", var jag bara tvungen att stanna till igen,

när jag såg detta.

Den här solnedgången var heeeelt fantastisk.

Vilka färger.   

(Passande ställe för en Brunnstorpshund att stanna på. Ronjas kennelnamn)

Vid Vättern


Så körde vi på...........och vips, så var vi framme!!!

Utan gps!!!   

WOOOW! Har väl aldrig tidigare hittat så snabbt.



Gick en promenad med Ronja, för att sedan checka in.

ALLA kom visst samtidigt.

Busslaster med med barn och fotbollslag och pensionärsresor och...........

Men Ronja.........hon tog allting med ro, precis som vanligt.   

Barnen ville klappa den söta hunden, jaa, pensionärerna också, och det gillar ju Ronja.



Glashissen opp till fjärde våningen!

Mycket folk att titta på under uppfärden.

"Om jag var rädd? Ha, inte då!"  



Stort, fint rum, där vi säkert kommer sova gott.   



Hemma har lilla Skorpungen varit på egna äventyr med bästa hussen.   



Och nu, kryper vi väl  ner i sängen, och sover sött.   

OCH, laddar för morgondagens drag.


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

21 september 2013 00:25

Jag är full av beundran!
(jag har nog sjå med att ta mej till Härnösand i morgon, dryga 12 mil i morgon, jag ska ju över Höga Kusten bron...iiiiiii)
Att du hittade och att ni hamnade rätt...fast ni är ju vana att fara på äventyr.

Önskar er all lycka till och här hålls alla tummar så hårt de kan! <3

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Carina

Carina

21 september 2013 14:56

Lycka till!

http://carinaduvefjord.blogg.se

 
Sofia

Sofia

21 september 2013 15:12

Lycka till!

http://www.echosierra.se

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

21 september 2013 16:37

Åh, är ni i Götet!! Då är vi inte långt ifrån varann. Underbart med hotell som tar emot hundar!

http://www.junitjejen.se

 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

22 september 2013 23:17

Lika fina bilder som vanligt !!!!!!!!!!!!!!! =)
Kompostgaller i all ära men vår jäkla krabbat här hemma vet hur man tar sig över och under och mellan dem =P
"Gräset är grönare på andra sidan" (inte direkt) och på åkern intill vår tomt finns det massor med gott att tugga i sig. ÖRK ! Och tro inte han kommer när man kallar på honom, nä han är ju ett halv år gammal nu så då ska man tydligen inte lyssna på sin Matte när hon ropar , skriker och tjoar =D

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards