quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Hemma!!!

Av Susanne - 21 september 2013 23:30

                                   

Då var vi klara med ytterligare en tävling!

Jag tycker att all vår träning gett stora förbättringar.

Vi är absolut inte färdiga för att klara 3:ans arbetsprov ännu,

men det känns bra att få "tävlingsträning".

Sakta men säkert, blir vi säkrare och säkrare.

Som jag sagt så många gånger förut,

så hoppas jag att vi ska kunna "greja det" nästa år.


Arbetsprov III År 2014   


Det ÄR svårt.......det SKA vara svårt, vad är vitsen annars?!

I dag var det ingen av alla ekipage som klarade sig.

Det säger en hel del, om hur svårt det är,

OCH att det faktiskt är levande varelser vi har att göra med, inte maskiner.

Allt ska klaffa!

Ni som håller på med sennendrag, håller säkert med mig om hur svårt det är.


Jag är så stolt över att vi kommit så här långt,

det är Ronja och jag som jobbat hårt för det.

INGET är gratis!!!

Att ta sig till "högsta nivån" i arbetsproven, det är inte fy skam.


Tack ändå, för all tumhållning   


Frampå eftermiddagen, styrde vi hemåt igen,

och stannade återigen vid Brahehus.

(Att stanna tidigare, hade varit meningslöst,

för Ronja var så trött, att hon inte ens lyfte på huvudet.

Det var första gången hon var ifrån Skorpan, vi bodde på ett stort hotell, med massor av folk.

Inte ens husse var med, som han alltid brukar vara. Klart man blir lite "slut i knoppen")


Ronja spanar ut över Vättern!



"Har du fått alla bilder du ska ha nu, matte???"



"Vad sa du???"
"Kan jag hoppa ner härifrån nu???"



Lite rundvandring bland alla stenblock.

Små "gluggar" i murarna både här och där.


"Om man skulle ta och krypa in här kanske???"

(Hon försökte verkligen ta sig in genom det lilla hålet, men fick snart inse att hon var för stor.......

eller också var det hålet som var för litet)   


Ett arbetsprovtillfälle till finns i år.

Det är i mitten av oktober.

Men, vi har fattat beslut i kväll, att vi INTE kommer anmäla oss dit.

Vi är som sagt inte färdiga ännu,

och det finns ingen tid till att träna så mycket som vi behöver.

Hela nästa vecka har vi mycket roligare saker för oss, vår årliga fjällvandring!!! 

  

Finns ingen som helst anledning för oss, att "stressa sönder oss" för detta.




Det finns en annan aspekt också...........det är inte gratis att "rulla runt" i vårt land för att tävla.

Är det många mil, som nu i helgen, klarar jag inte att åka fram o tillbaka på samma dag.

Då blir det boendekostnad också, förutom all bensin som vår bil dricker.

Men, vi har nu en hel höst, vinter och vår att träna,

så då ska vi nog kunna känna oss redo, när allt drar igång igen.



Näe, hösten ska bara ägnas åt det som JAG själv vill.

Inte vad andra förväntar sig att jag ska göra.

Har lite svårt att "säga ifrån", vill så gärna att ALLA ska må bra och vara glada.

Och, det är väl inget fel i det,

men det får ju inte bli på bekostnad av mig själv, och mitt liv.




Hittade hösten i dag, hurraaaa.   

Vackert!



Det blev ett kärt återseende,

mellan Skorpungen och Ronja när vi kom hem i kväll.

Blir så glad över att se dom tillsammans.

Nu sover dom sött, tätt ihop.........



Gladaste vovven i stan!

Skorpan   

 


(Som  ni ser...........så hittade jag både "dit o hem" på vår resa!!)

(Det var inte illa gjort av mig)

  


Kram på er

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

22 september 2013 00:46

Vem förväntar sig mer av er???
Jag tycker att ni jobbar på mer än de flesta och framför allt har så roligt ihop! <3

Har ni bestämt vart ni ska åka och vandra i höst?

Jag kan bara se i mitt inre hur hundarna blir glada att se varann igen, efter frånvaron av varann. De snusar; var har du varit utan mej?! Har det hänt något medans du varit på utflykt?
Någon av dem är lite spänd; Skit i det du... men i samma sekund så släpper allt och de är "som vanligt" igen.

Jag tycker ni är så duktiga! Sträck på er och känn er stolta!

kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

23 september 2013 00:55

Tycker att du och Ronja är super duktiga :) Tycker det verkar super svårt med sån där dragtävling, och självklart så fixar ni det nästa år. Ni har ju hela hösten och vintern att träna på.

Ha det så bra och sköt om dig o tjejerna <3
Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards