quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Då packar vi igen........

Av Susanne - 22 september 2013 23:30

Undrar om vi möts av denna vackra syn även i år?        

Men, varför skulle vi inte det? Det har varit samma bild varje år.

Otroligt vackert. 

På den här årliga resan till fjällen, då samlas det in massor av livskvalitet.

Vi fyller våra depåer, så vi har under ett år.      



Klart man sitter och tänker på tidigare fjällvandringar, när vår Quila alltid varit med.

Men livet förändras, och hur jobbigt allting än är, så kan man inte göra något åt det.

Man måste helt enkelt acceptera, och gå vidare........men det ÄR tufft!


Quila o Ronja blev galna av lycka, när vi äntligen var framme på kalfjället.



   



Saknaden kommer nog aldrig försvinna...........Det var så hemskt allting,

att hon rycktes bort från oss, alldeles för tidigt i livet.

Quila   



 Även Quila älskade att bada, och hittade ett år, en alldeles egen liten "fjällsjö",

med kristallklart vatten.



 Har man tur, (och det brukar vi ha) så träffar man även på det här gänget.

Renarna brukar vara många, många, flera hundra åt gången,

och tar ingen som helst notis om att vi kanske vill komma fram på vägen.

   

Det är så roligt att få se dom!



Har man en gång fjällvandrat......jaa, då är man fast!!!



 I år, närmare bestämt i morgon,

då ska lilla Skorpungen göra sin debut i fjällvärlden, minsann!

Jag är övertygad om, att även hon kommer älska denna plats på jorden.

I år, borde det inte vara lämmelår.........brukar vara vartannat år.

Ett år kryllade det av lämmlar, dom var precis överallt på fjället.

Många döda, men också mängder med levande.

(Quila slukade en och annan...........   HEL)


Undrar om Skorpan gillar lämlar?



 Mitt i all packning, fick jag för mig att göra en tavla, eller närmare bestämt, två.

Tycker dom blev fina, och är så klart väldigt stolt över att ha fått dom båda.

Den ena väger lite tyngre än den andra, haha!




Ännu en bild på Quila, som jag tänkt mycket på i dag.

Hon är alltid med mig, och det känns så skönt.


Kanske skulle ta och sova lite..........

Ska bara.............  


Kram

Susanne

 
 
marianne

marianne

23 september 2013 13:06

Nä saknaden försvinner aldrig,när man misst ett djur för tidigt.Tänker på Gizmo var gång jag startar datorn,har honom som välkomstbld.
Så vackra bilder på Ouilla o Ronja i fjällvärden,hoppas ni får en underbar vecka.
Kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

23 september 2013 15:34

Förstår att saknaden är otrolig. Vill inte ens tänka på den dagen Liam försvinner. Bilderna är otroligt vackra! Jag vill så gärna fjällvandra nästa sommar då jag förhoppningsvis kommer ha riktig semester, för första gången på flera år. Vart brukar ni fjällvandra? Har du något blogginlägg om det? Sen tänkte jag fråga hur ofta brukar du viltspåra? Jag skulle gärna vilja starta anlagsprov med Liam! Tycker det är svårt att veta hur ofta vi kan träna. Har hört någon stans att en gång i veckan är max för att motivationen ska behållas uppe, men vill gärna köra oftare då det är så fruktansvärt kul!! :D Ha en skön fjälltur nu! Kram

http://www.doglog.se

 
Susanne P

Susanne P

23 september 2013 18:49

Ni kommer med all säkerhet mötas av denna underbara vy i år igen.
Det har hänt massor i naturen de sista veckorna.
Nu brukar vi inte möta så många renar men en och annan strö-ren har vi stött på.

Ha nu en underbar tur i fjällen och njut!

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Olivia

Olivia

23 september 2013 19:01

Kan inte med ord beskriva hur avundsjuk jag är på den naturen!

http://www.yippoandnico.blogg.se

 
Ingen bild

Elisabeth Bernström

23 september 2013 19:21

Hej!
Jag heter Elisabeth och fick tips om din blogg av en kompis eftersom jag har en halvsyster till din Skorpan! Hon tyckte dom var så lika ;)
Min tik är 10 månader, kommer från Zandrinas kennel och heter Gavi. Jag tyckte det var jättekul att se dina bilder och dom är definitivt lika! Vill du skriva till mig så är min mail elisabeth.bernstrom@gmail.com. Jag kan ju skicka nån bild på halvsyrran! Ha det så gott!Hoppas vi hörs, hälsningar Elisabeth och Gavi :)

 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

23 september 2013 22:56

Märkligt att jag läser detta idag ...
P var så förbannad innan idag och irriterad på Nitro och allting var/är bara fel så han kläckte ur sig att han saknade sin hund så otroligt mycket, Valentina ! <3
Ingenting blir någonsin detsamma utan sina fyrbenta vänner. Snart är det 1 år sedan hon lämnade oss =(

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards