quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Näe, jag skiter i det........

Av Susanne - 28 september 2013 22:31



.....tänkte jag i dag.

Skiter i att skriva här alltså.

Hur gick det då?

Inte alls!   

Svårt att låta bli, jag tycker det är så himla kul att skriva, så är det bara.     


       

Vi tog en riktigt välbehövlig "vilodag" i dag.

Då menar jag vilodag från långa promenader.

Nog sjutton känns det i vaderna,

att dom muskler man ev har där fått jobba lite.


Vår skog var precis lagom i dag......

Det finns ju höga berg att springa opp och ner i där också!



"Jaa, jag har då inte ont någonstans, inte!!!"

"Men vi har fått skön massage av matte varje dag"



Alltid full fart på Ronja!   




                  Och Skorpungen är aldrig långt efter........             


     



Blir så full i skratt, när jag ser hur Skorpan försöker "tuffa till sig" mot Ronja,

som i sin tur skiter fullständigt i henne      



Att "tacklas" med rumpan, det har hon också lärt sig, den där lilla   



ALLTID samma pinne........den är helt enkelt bäst!



"Men så släpp nu då!!!"



"ALDRIG!"



"Så.....blir det bra om vi sitter så här?"



"Oooohh.......jag gliiiiiider ner........Hjälp mig Ronja!"



"Skynda skynda, att ta bilden nu då!"



Dom är allt bra medgörliga, flickorna   




Lite träning fick det bli också.

Lite lagom.......

Bruksprov är vad vi "slagit oss in" på nu, Skorpan och jag.

Förutom lydnadsdelen, börjar vi även med spår.

En toppenkurs, om ni frågar mig.

Ibland är det svårt att hitta just den kursen som jag vill gå.

Vi var ett gäng, på förra kursen, som har ungefär samma intressen, vad gäller hundträning, 

så då pratade vi oss fram till en kurs som passade oss.


Små små steg i taget.......

I dag fortsatte vi med apportbocken........inte tugga   


"Men det gjorde jag ju inte heller, matte!"



Glömde ju en fråga också!

Den här fina "pippin" kom ofta och gjorde oss sällskap, när vi rastade på fjället.

Den verkar vara väldigt orädd, och höll sig väldigt nära.

Men, vad heter den???

Säkert någon av er som vet.

Söt och fin är den.




Det var allt, av det som egentligen inte skulle bli något alls   


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards