quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Nytt tänk, nya ideer......

Av Susanne - 5 oktober 2013 23:11

                    

I dag har till största delen bestått av träning.

(Joo, lite annat nödvändigt hemmapyssel också, men hur kul är det att skriva om)

För Skorpans del, tränar vi position, ingångar och snabba lägganden.

Läggandet, jaa, det säger bara SMACK i marken, så ligger hon där!!!   



Och Ronja då, joo, för hennes del är det nästan enbart draget som tränas.

Även här har vi i dag ägnat oss massor åt snabba lägganden.

Det ingår ju som en bruksgren i arbetsprovet.

Ju snabbare, dessto bättre.

Vi började utan vagn, och tjoade och hoppade,

medan Ronja fick kommandot ligg både nu och då.

Folk som såg oss, hade nog ganska roligt,

undrade vad den "lilla vovvens" matte höll på med........men det lyckades!!!

Vagnen på, och hon fixade läggandet skitbra!

Snabbt och lätt, tjongade det till i marken!

Braaa Ronja!

  


BACKA!!

"Jajamensann......det kan jag".........I dag lyssnade hon på första kommandot!!!

  

"High five" matte!!!

Slalom........det gillar jag inte, sa Ronja!!!

Kan inte riktigt begripa mig på varför bara?

Men, en dag kommer jag på det, helt säkert.

  



Ser så fram mot måndag............men jag återkommer till vad som händer då.

Ett mycket kärt återseende blir det i alla fall.   



Att gå kurs, det är så himla roligt.

Dels träffar många nya människor, med samma intresse,

dels får man nya infallsvinklar, på träningen.

Har dock valt att "bara" gå kurs med Skorpan i höst,

eftersom vi tränar så mycket drag nu med Ronja.


Taggad Ronja!!

Skoj med träningsvillig hund   




Som i en tavla!

  




Vad är det med gamla byggnader, och berner sennen hundar,

som gör att det blir så fint tillsammans?


I morgon är det dags för appell-spår, för Skorpan!

(Ujuj, vad mycket namn och ord på allt, som jag måste lära mig)

Opp i ottan, så det är väl dags att dra täcket över huvudet kanske.


Senare i morgon, MÅSTE även två hundar tvättas!!!

Joo, det är väldigt nödvändigt faktiskt.

Dom har en otrolig förmåga att kunna skita ner sig så in i "hoppsan"


Tack till er alla, som skrivit så fina kommentarer under gårdagens inlägg.

Många av er har ju följt med oss på alla, både jobbiga och roliga dagar.


Godnatt från oss

Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

6 oktober 2013 11:35

Den där "high five"-bilden är ju bara bättre än bäst!
Lycka till idag!
Fast ni är kanske redan klara... Vi är lite senfärdiga här denna söndag... Ska bli Jesper-bad i alla fall:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

6 oktober 2013 17:53

Så fin hon är med sin vagn :)

http://www.echosierra.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

7 oktober 2013 21:57

Vad duktiga ni är att träna :) Här har det blivit dåligt med det sen sista tävlingen, men det är väl dags ta nya tag igen.

Hur gammal är hon nu Skorpan? Hon ser ju ut som stora damen nu :)

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards