quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

STÅ!?

Av Susanne - 11 oktober 2013 23:30

Oj, vad fint det var i dag!

Ja, jag blir åtminstonde väldigt glad, när man vaknar opp,

och solen lyser in genom förnstren.

(Förutom, att jag blir påmind om att dom där rutorna behöver tvättas lite kanske)  


Ingen tvätt i dag dock!!!       

Nej, i dag skulle det tränas på än det ena,

och än det det andra , det hade jag planerat!    


  Skulle skicka en bild på Ronja, som blivit utställningschampion,

till en tidning, men hade ingen "ståbild"?

Hur märkligt är inte det???

Av alla bilder jag tar, så händer det i princip aldrig, att jag tar en sådan bild.


Inte min grej riktigt.

Men idag, då hade jag lovat att bilden skulle skickas......


Hur lätt är det då, att ta en "ståbild" alldeles ensam?

Hur får man till det.

Trixade och fixade med Ronja, som har en ängels tålamod med sin matte.


Joorå, stilla står hon....men halsen....hur skulle jag få opp halsen???


Jag ljög!!

Ljög lite för Ronja......


Kolla vad bra det blev.......


"KOMMER HUSSE???" sa jag.

  

        


Jaja, efter mycket om och men, så var jag klar,

och här är då två som blev ganska glada över det.      



"WOW, en hel klöveräng.........!"



Världens snällaste hundar........



Tveksamt, skulle nog vissa säga.........



Ronja liknar nog mera en lite ilsken varg.........



"Näpp, jag släpper ALDRIG!!!"



"Inte jag heller!!"



Fotograferingen höll på att gå riktigt åt skogen.

Vi var på väg till en "bra plats" att ta bilderna på,

när det helt plötsligt dök opp två rådjur, preciiiis framför våra fötter.

Dom låg väl och hade siesta i det höga gräset?


Då blev jag så glad.....och väldans stolt kände jag mig också,

när BÅDA hundarna, först tittar opp på mig.

Det är ju exakt det här som vi tränat på.

Först av allt, "skvallra" för mig!


Inget gapande, bara tala om att, nej, ni stannar här!

Skorpan är annars ganska snabb på att hinna sticka iväg.


"Men det skulle nog varit lite kul,

om man kunde fått springa efter dom där rådjuren en stund!"



Kram på dig   

  



"Äntligen, fick jag bollen!"



Skorpungen!



Ronja!



  



Kram kram

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 oktober 2013 01:39

Måste börja med att säga GRATTIS till det braiga röntgen resultatet på Skorpan. Vad kul att det gick så bra :)

Nej inte är det ofta man tar stå bilder inte, och speciellt inte såna där dom står "riktigt". Men du lyckades ju få till en riktig kanon bild :)

Kul dom har tillsammans tjejerna, roligt att ha en bus kompis :)

Ha en bra helg du och tjejerna :)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Sofia

Sofia

12 oktober 2013 09:02

Haha så där gör Alf också om jag säger "var är husse?" :)

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards