quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Dragfilm!

Av Susanne - 13 oktober 2013 23:00


Nu så, nu har jag tänk visa lite av vad vi håller på med, Ronja och jag!

Att det är sennendrag, det har ni säkert redan fattat.

Men hur går det till, det är det många som frågar.


Har försökt göre en liten film om det.

Föraren ska ALLTID gå bakom vagnen, och enbart styra hunden med kommandon.

Framåt, höger och vänster, m m......


Plankan, som egentligen ska föreställa en trottoarkant, där ska ett hjulpar vara på plankan.

Föraren står stilla, och skickar fram hunden.

Momentet är slut, när sista hjulet rullat ner i bortre änden plankan.

I dag provade vi även att stanna på plankan, och sedan fortsätta.


Vid backning, ska föraren också stå bakom vagnen, och hunden ska backa "sin egen längd"


Ligg, där befinner jag mig också bakom vagnen, men i filmen stod jag framför, när jag filmade.


Slalomen då, tänker ni som följt med här........mmm......vi jobbar på den   


I dag var Ronja "JÄTTEDUKTIG!!!   

     


Skorpan och jag startade dagen med kurs!

I dag stod bruksspår på schemat.

Spåret skulle läggas på en åker, med två "spårpinnar + slutpinnen.

200 meter, med två vinklar.

Hon var riktigt duktig, den lilla Skorpungen   

Kom t o m och gav mig pinnarna när hon hittade dom!!!

  

 


--------------------------------------------------------------------------


Måste nog visa lite bilder från gårdagen också!


Träff med väldigt "goa" vänner.........som startade med hundpromenad.


Här är Ronja och Nova.


            

Alla hundarna samlade......jaa, på en sten, vad annars   

Ronja, Skorpan, Nova och Nadja.
 



ALLA lika sugna på godis!



Efter en halvmil, fick vi en glad överraskning.

Vid en grillplats, dukades "förrätten" fram.

Läckra snittar, och bubbel.....(för dom som kunde)

 





"Snälla, säg att dom där små snittarna är till oss!!!"



En riktigt trevlig, mysig em/kväll......preciiiis som vanligt   


Att dessutom helgens väder varit helt underbart, det gör inte heller ont.


Kram på er

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

14 oktober 2013 00:01

Åhh vad kul att se film när du tränar drag med Ronja. Vad duktig hon är :)
Roligt att du kör lite bruks spår med Skorpan :) Hoppas du tänker tävla sen också.

Hoppas att allt är bra med er :)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

16 oktober 2013 23:07

Jag blir så irriterad över att jag inte kan följa din blog via min bloglovin , men jag får väl prova lägga till det där igen. Missar ju vissa inlägg emellanåt. :( Men visst blir det fint till våren när det börjar växa till sig ;)

http://www.annagunnarson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards