quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Kännetecken?

Av Susanne - 8 november 2013 22:55

  Så hade ytterligare en vecka passerat.

Och jag HAR verkligen fått stryka en hel del,

på min "att göra lista"

Känns bra!

I dag var det bara lite små-pyssel kvar, OCH, självklart, titta till min mamma.


Men först.........Hundarna skulle ha sin promenad + lite träning.

 



Sötast av alla Skorpor är den här "lilla Skorpungen"



 


Hon är inte bara söt och gullig......

Hon är också en liten "filur"

Så här ligger hon ofta och smyger som en katt.

För att..........rätt som det är......



......hoppa fram från sitt gömställe, och........

 



.....kasta sig över Ronjas SVANS!!!

"Ska det verkligen vara så här?" undrar Ronja!

"Du är för snäll, Ronja!!!"



Men för det mesta, så har dom det nog bara roligt tillsammans.

Just för att dom är tillsammans.



Dags för hopp över kullfallet träd!

"Men flickor, flickor, ni behöver ju inte hoppa framför varandra!"

  

      

Oj, så konstigt det blev nu då......vem tränger undan vem?   



Här fick Ronja syn på perfekta brunnar!

  


Inspektion!

             


Ingenting här......



Tränade bakbensmuskler......



Gäller att hitta balansen......



HEPP!!!

 



Jag älskar't...brunnarna alltså     

Något som kännetecknar just Ronja.


Det var allt.


En till bara.......  


Över helgen kommer två "små trollungar" och bor hos oss.

Åh, vad kul vi ska ha!


Kram på er

Susanne 

 
 
Carina

Carina

9 november 2013 10:59

Så gör Nova också ligger och väntar och hoppar på Krita när hon kommer :)
Härliga bilder som vanligt på dina tjejer!

http://carinaduvefjord.blogg.se

 
Christina

Christina

9 november 2013 11:49

Så spännande med alla olika personligheter även inom en ras.

http://socialahundar.blogspot.se

 
Angelica K

Angelica K

9 november 2013 14:20

Hej!
Har en tävling igång på min blogg, veckans kategori är HUNDAR.
Kika gärna in och delta :) Kram Angie <3

http://angelicakjellen.blogg.se/2013/november/dags-for-tavling.html

http://angelicakjellen.blogg.se

 
Eva H

Eva H

9 november 2013 14:23

Tänk att hon fortfarande jagar Ronjas svans! Lite gulligt ju, och visar att hon inte är så väldans "stor" än ;)
Fint du gjort med sista bilden!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Amanda

Amanda

9 november 2013 16:26

Vilka söta hundar! Verkligen super söta!

http://www.nattstad.se/awsum

 
marianne

marianne

9 november 2013 19:01

Haha kan inte låta bli o skratta när jag ser den illmariga Skorpan,hon är så härlig.Ronja uppflugen på en brunn,som vi vant oss o se henne.Hon är så vacker.

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards