quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 november 2013

♫Tryggare kan ingen v.....♫♪♪♫

Av Susanne - 9 november 2013 22:56

                       

"En del skulle kanske säga att jag var skitig?!"

"Men jag, jag tycker jag är ganska snygg.....och luktar gott, det gör jag också!"


"Hur lätt är det då, att hålla sig ren?"

"Det är ju så himla kul, att springa och skutta och rulla runt i leran!"

"Och vet ni vad?"

"Jag tror matte tycker det är ganska mysigt att piffa till oss"

Och det är ju så sant.

Man känner ett slags lugn, när man pysslar med djur.

Pulsen går ner, och hjärtat slår med lugna slag.



Och ska man sedan mysa med två gullungar,

då gäller det att vara torr och rentvättad, borstad och kammad.


På förmiddagen tog vi en sväng på stan, med leksaksaffär och lite annat smått o gott.

Avslutade med fika.......förstås!



Meya förklarar för Skorpan, att choklad, det är INTE bra för hundar förstår du.

"Du kan bli jättefuuk......." och det förstår ju Skorpungen.



NOT!

"Jag kan väl få smaka???"

Men Meya, hon har lärt sig från första början,

vad man får och inte får ge hundar.

Hon är mycket bestämd.



"Jag har inget kvar!!!"

"Inte ens en liten smula"



Milton, som blivit stora killen, han är så duktig med Ronja o Skorpan.

En "mini-tränare".

Han följde med mormor till skogen i kväll,

utrustad med ficklampa OCH pannlampa.

"Du ska väl inte gå ensam, mormor, det är ju mörkt!"


Alla fixade inför kvällen!



Gruppbild, tänkte jag........då började dom här två "tramsa".



"Kom igen nu, försök skärpa till er!"



Se där ja!!!

Alla berner fick så klart vara med på bild.



Härligt med hundar som känner sig trygga med barn,

och barn som känner sig trygga med hundar.


        

Kul att höra barnens samtal om hundarna.

Dom har varsin hund........varsin favorit.

Quila, hon var alltid nr 1 för Milton,

men nu har Skorpan blivit den som han pysslar mest med.

Och Meya, hon säger att Ronja, det är hennes.

Tror det beror mycket på att Ronja är mycket, mycket lugnare, på alla sätt.

Ronja får ofta stora kramar av Meya, och jag tror dom njuter lika mycket båda två.

Skorpan har ju liiiite svårt att sitta stilla när det ska kramas.

Hon vill gärna springa iväg och hämta någon leksak,

så man kan leka något lattjo i stället.


Trygga Ronja!

♫♪Tryggare kan ingen vara.......♪♫♫


Alla sover nu sött, utom jag då, som vanligt.

Ska försöka hitta sängen nu,

för jag vet att det inte blir någon sovmorgon i morgon direkt.


Kram

Susanne

   

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

10 november 2013 00:33

Finns nog inga hundar som klara så bra att skita ner sig som dina tjejer ;) Den här årstiden måste det vara en hel del fixande när dom roat sig på promenaden.
Söta dom är barnen och hundarna <3

Lycka till med att hitta till sängen ;)
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Ingen bild

Titti, Arvika

10 november 2013 06:52

Va bra du skriver till al bilder du lägger in, det blir nästan som en liten sagobok.
Ja det här med att skita ner sig det är Berner himla duktiga på att göra, min tbjej var också sån, ju "görigare" dike dästo bättre, då vadade hon ända upp till magen...å dä va ju himla kul att ta reda på sen ! ;-)

 
Sofia

Sofia

10 november 2013 11:18

Här har vi vinter och hundarna drar i stora bollar av blötsnö just nu. Hallen är alltid full i vatten när dom kommer in och skakar av sig snön.

http://www.echosierra.se

 
Eva H

Eva H

10 november 2013 21:53

Härliga skitiga "unge"!
Och härligt med alla tillsammans!
Kan förstå att tösen uppskattar lite lugnare damen mest. Minns när jag var liten och kände en njuffe, den var hur lugn o go som helst men andra, lite "gladare" stora var jag inte helt bekväm med.
Tur det finns en för var!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards