quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Hittar ni, eller?

Av Susanne - 10 november 2013 21:20

  

Jaha, då har barnbarnen, Milton och Meya, lämnat oss för den här gången.

Vi har haft en härlig helg tillsammans.

Vi vaknade i morse av att barnen ropade i kör, "Heeeej, Skorpan!!!"

Skorpan är helt otrolig när det gäller att vifta på sin svans.

Hårt hårt in i väggen......DONK, DONK, DONK!!!

INGEN kan sova då!

Och INGEN kan heller bli speciellt arg,

när man har en överlycklig Skorpunge bredvid sig


Efter frukost gick vi in i skogen.


                     

Mot "godisträdet!!"         



"Godisträdet?"

"Jag kommer inte ihåg, godisträdet, vad var det nu igen???"



Nej, nej, Ronja......du vet väl ändå var det är?

Javisst ja, Ronja bara måste inspektera ALLA stubbar först!

Just den stubben har väl kanske sett sina bästa dagar, Ronja!



"Är det det här som är godisträdet, Ronja???"

(Ännu en stubbe!)



Hahaha, Ronja, Ronja, du är väl bara för tokig!!!

Hon vägrar hoppa ner från stubbarna, innan hon hört "klicket" från kameran   



Nu då?

Nu tror jag vi närmar oss det rätta trädet!

"Mitt, mitt, mitt godisträd"

"Måste kramas lite"   



"Så sitter vi här och väntar.....och vips, så ligger det godis på trädet!"


Jag tänker så här!

Om man jämför en dag som i dag,

när det inte blir några riktigt, riktigt långa hundpromenader,

med en vanlig dag, när vi går väldigt mycket och långt..................

Då tror man ju kanske att det skulle ta mera på krafterna när vi går hela dagar.

Men icke!



Hundarna blir helt slut.....förmodligen då mest i huvudet   

Mycket som ska hållas reda på.

Är så glad över att dom gillar barn!

Dom söker sig till dom hela tiden.

Vill vara nära och kela.

  



I kväll, då packade jag bilen för lite dragträning i stan.

Det var ett tag sedan nu, och jag måste säga, att det är så himla roligt.

Ronja kom ihåg "SLALOMEN"!!!   

Och Skorpan fick köra slalom på hennes nivå, samt rutan!!

Den som vi missade på, i Ängelholm (pga mattes knasighet)

Nu satt den igen!

Om jag bara håller mig till det som vi tränat in, då är det inga som hellst konstigheter.

TAck Ing-Marie för träningssällskap, alltid lika roligt!

  



Tog mig även i kragen, och gjorde iordning alla "trattisar" som jag plockat hittills.

Av fyra fulla bajspåsar, blev det bara en lite "skvätt" kvar.

Attans att det krymper ihop så mycket.

Ut igen bara, och plocka mera, så jag kan börja sylta den!



Ny vecka igen.......och nya äventyr.

Nu håller jag på  med planering av en längre tur, som vi ska göra.

Hundarna och jag, tillsammans med hundkompis med matte.

DET kommer bli så spännande............snart så!


Kram

Susanne

 
 
Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

Anna med Wilma, Nitro & en massa höns

11 november 2013 20:48

Åååååh, godisträd ! Det får vi också skaffa oss :) Kram

http://www.annagunnarson.blogg.se

 
Susanne P

Susanne P

11 november 2013 21:02

Här känns det som om vi gått in i en mörk dvala. Mörkt på morgonen, mörkt på eftermiddagen...

Men det är ganska gött att bara ta det lugnt under november också. ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
siriosmilla

siriosmilla

12 november 2013 19:48

Jaså, ni gillar stubbar! Hos oss är det stenar som gäller!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards