quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Sjukdom? Eller bara knäpp?

Av Susanne - 11 november 2013 22:43

   Skorpan, som vanligt full av skratt!!!   



Perfekt, när det finns gott källvatten i skogen!

Ifall man skulle bli törstig         



 Det är ju inte så, att hundarna självmant går in o lägger sig i ett vindskydd precis.

Bara för att det är skönt.

Nej, det är endast pga att jag ska fotografera.

Men, dom gör det.....för mattes skull   



Ljuset i skogen var inte alls det bästa i dag.

(om man nu skulle vilja fota, vilket jag så klart ville)

Men närbilder blev helt ok, tycker jag, i övrigt sudd, sudd!


Skorpan lite nyrullad i diverse "go´saker"!



 Ronja höll sig från dom värsta skithögarna idag!!!

Fantastiskt   



 När vi var på väg att åka på dagens utflykt,

ringde jag en kompis,

(Mammuts matte, som också är min speciella GPS)

för lite vägbeskrivning!

Helt otroligt, men hon var också på väg ut, till samma plats!!!

Vad kul, så vi gjorde så klart sällskap   



 Tänk, vad det är härligt i skogen.......och inte minst, vackert!



 Lustigt att det blev så många bilder i dag?

Dels var inte hundarna stilla så väldigt långa stunder,

och dels, var det skitdåligt ljus för fotografering.



 "Wow, vad det luktar "mumma" om dig då Skorpunge!!!"



 Blött, blött, blött....tur det finns spångar att gå på!



Ronja var även i dag riktigt i farten.

Bjöd upp till lek stup i kvarten med Mammut   



"Herre på täppan!"



 Det här är spännande!

"Pigans plågsten".

Den är gigantiskt stor.

Inte ens Ronja lyckades ta sig upp, eller, jag stoppade henne.......

Mammut gjorde tappra försök, när hans matte klättrade uppför stegen.



Jaa, här skulle man ju inte vilja bli sittandes en natt,

med vargar som försökte ta sig upp.

  



 Skorpan i ett skrattanfall!

Eller, vid närmare eftertanke,

var det  nog här hon rullade sig i, i hennes nos, underbar parfym.

Mammut tittar undrande på henne......."Men vad gör du, Skorpan?"



Sista biten på vår vandring, kom mörkret i en rasande fart.

Som tur var, gick vi då på en grusväg, så vi hittade till slut tillbaka till bilarna.


Och hemma igen, jaa, då kan ni säkert gissa vad jag gjorde?!

        



Piffade till hundarna!

Blev inget bad, utan bara bort med det värsta,

lite självtork, och sedan avslut med blåsen.

Hepp   



Dagens sträcka var över 1 mil, så det tog sin tid.

Om vi går drygt en mil, så kan man undra hur lång sträcka hundarna går/springer?



Nu ska vi inte göra något annat än att sova   



Ronja har hämtat sin bästa "sov-kompis, Hundvalpen",

som numera liknar en helt tom liten hundvalp, efter många års användning.


Förstår inte att det blir så himla mycket bilder?

Det var ju inte ens idealväder för det.

Har väl fått någon slags sjukdom.......kan inte låta bli helt enkelt   


Nu så, hopp i säng för min del.


Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

12 november 2013 20:20

Du är nog bara "knäpp" på ett underbart sätt! Jag älskar dina bilder.
Och jag blir helt överraskad; har ni HELA gossedjur??!! ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

13 november 2013 20:43

Helt klart bara knäpp! Härligt knäpp ;)
(Fast jag trodde du tänkte på Skorpan....)
Vad Skorpan skrattar åt tror jag att jag kan lista ut - att du kallar Mammut för "Herre på täppan"! Gissar damerna skulle svara; "Tror han ja! Hihihihihi!!!"

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards