quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Så kom då grabbarna!

Av Susanne - 22 november 2013 22:09

I går radade jag upp alla nackdelar som "ett väder" kan ha....

Jag glömde D I M M A!

                   Dagens härliga utflykt såg man inte mycket av.                     



Mötte upp en kompis, för vidare färd mot dagens mål.

Så typiskt!

Båda två är vi, så där, lite sjukligt roade av fotografering,

om ni förstår hur jag menar.


Väl framme........startade dom här två damerna med lite uppvärmning.

Dvs. Slalom mellan alla träd.

Här är den övningen precis avslutad.........



 Eller, Skorpungen hade visst lite spring kvar i sina ben.



 "Så där ja, vad ska vi göra nu då?"

"Blir det fika.....elller?"



Ronja och Skorpan på väg ner i vattnet.

(Söta små rumpor)



 Ännu en gång, fick se prov på hur, mycket Skorpan betyder för Ronja.

Skorpan hoppade i vattnet och simmade bredvid oss en stund,

medan vi gick på en stig i skogen.

Rätt som det är, ser vi att hon fått problem!!!

Hon tar sig inte upp ur vattnet.

Mycket grenar ivägen.......



 Som skjuten ur en kanon, kommer Ronja farande, springer till vattnet,

som för att visa Skorpan var hon kan ta sig upp.



 Om ni visste hur "häftigt" det är att se.

Den här gången såg ju även min kompis hur det gick till.

Ronja, hon har koll hon!

      


Mitt i allt, så är det otroligt vackert, även med dimma i bilden!



Dock ganska svårt med bilderna.

Linsen immade t o m igen.



 "Vilken tur, att jag har en Ronja som vakar över mig....ALLTID!"



 "Trots att vi badade flera gånger, så var vi inte i vattnet några längre stunder i taget."

Lite kallt kändes det nog allt.

  

"Men hallå!!!"

"Grabbarna!!!"

"Ska inte ni bada??"



 Här sitter Skorpan, Ronja, Imexx och Gazton i dimman.

Grabbarna som gillar tjejer.......  


 

"Bara ett litet dopp till då, innan vi går mot bilarna......så vi  kan blöta ner riktigt ordentligt"


Skit samma med vädret..........vi hade lika trevligt ändå.

(Men, bilderna hade kunnat bli betydligt bättre utan dimman)


Vi säger tack, för en rolig dag, alihopa.

Det gör vi om.


Ytterligare en väldigt rolig grej hände i dag....men, det får bli en cliffhanger till i morgon   


Kram

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

23 november 2013 03:14

Vilken härlig dag ni haft :-). Häftigt att Ronja hjälper Skorpan när hon får problem. Det är verkligen kärlek det ♥.

Tycker dina bilder blev kanon fast det va dimmigt ute. Här hade vi blivit lovad sol, men den lyste med sin frånvaro ;-)

Hoppas du och tjejerna får en bra lördag.
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Eva H

Eva H

23 november 2013 10:53

Helt otroligt vackert där "...med dimma i bilden..."!!! Jag är totalt helfrälst på sådant där ;)
Så sitter jag och funderar om berner har det där med "hjälp och räddning" lite i blodet på samma sätt som många säger om "njuffar"? (Hört talas om njuffar som knappt låter människor bada innan de ska räddas!)
Så gott är det, både att Ronja hjälper och att hon är så mån om Skorpan. Tänk du Ronja, det gick faktiskt att hitta en ny bästis :)
PUSS till båda! Och de stiliga herrarna med ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Solveig

23 november 2013 10:54

Härliga bilder!! Den åttonde bilden passar väldigt bra till någon fototävling;-)) Hälsningar från ett dimmigt Småland. Solveig.

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

23 november 2013 19:03

Tack så väldigt mycket för alla era fina ord. Jag blir faktiskt lite generad. Tävlingar är inget för mig, tror jag. Fotar för att jag älskar det, och lär mig mer och mer hela tiden.
Bilden på tallarna vid vattnet i dimman, den är jag riktigt glad över.
Ann-Margret! Man blir så lycklig över att se denna omtänksamhet. Hoppas ni haft det bra i dag ❤
Eva! Ja, tänk va, att det blev så här bra till slut.......trots att vi nästan inte trodde det. 💕
Ja, kanske sitter något kvar från långt tillbaka, som gör att dom gärna räddar någon. När du säger det, så blir Ronja väldigt annorlunda när vi hoppar i vattnet. Har stenkol även då, och simmar gärna ut och håller sig nära.
Solveig! Tack! Vad kul att du lämnade en kommentar här 😊
Kram till er
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards