quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

I solen!

Av Susanne - 24 november 2013 20:16

Men hallå där,

vilket underbart väder vi fick i dag då!

Jag har INGENTING att "gnälla på".

Vaknade upp och solen lyste in genom fönstren,

vilket uppskattades 

 



Vi  gav oss ut på en långpromenad,

som varade i flera timmar.

  Slog på "Runkeeper" och sträckan visade på drygt 8 km.

Man kan ju undra hur långt tjejerna springer?


Skorpan mitt i ett "tok-spring"! 



"Här ska du få se något roligt", sa Ronja.

"Det här är is, fruset vatten alltså."

"Man trampar lite lätt, så här, då går isen sönder, och under finns vatten."

"Om man är törstig!"

"Smart va?"

  


 



"Hm.........jag vet inte om jag fattde det där helt o hållet?"

"Tycker nog det verkar lite läskigt jag"

  

   



Kyligt, men soligt, vilket betyder,

att spräcker man isen på vattenpölarna, så blir man väldigt lerig.

Men BARA om tassarna.



Trix på stenen........Det är ju så, att Ronja,

hon hoppar upp och gör lite konster, utan att vi säger något. 

  



  



Skorpan hoppar också mer än gärna upp på saker,

men håller sig till dom lägre ställena.

Bra att vara lite försiktig ibland!



"Här, här på stenen är jag!"

"Ser ni mig!"



Väldigt mycket bilder blev tagna i dag......

Bäst att passa på   


Här kommer några till.......






                                


Så där.....det var allt!   

Ännu en helg har passerat.

Har fått mycket gjort inför den stundande julen, denna helg.

Bestämt mig för att vara ute i god tid, med ALLT i år!


Kram

Susanne


           

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

24 november 2013 23:35

Ja visst har det varit en suuper häärlig dag idag :) Man blir så glad när solen skiner :)
Ja nog blir det mycke bilder en sån här dag....Tur några blir dåliga och många är lika för annars vore det inte lätt att rensa ;)

Härliga bilder som vanligt på dina tjejer och visst har dom kul när dom är två. Nu är ju Vinja äldre än Ronja men dom sista månaderna har det varit rätt mycke fart på tanten ;)

Ha det så bra och sköt om dig <3
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Susanne P

Susanne P

24 november 2013 23:47

Visst blir man lite gladare i hjärtat när solen skiner men lite snö skulle inte skada. ;)
Vi ska dra en liten semestertur till Gällivare i morgon. DÄR finns det snö och en fiiiin hane... ;) ;) <3

Alltså, dina bilder, Susanne, är så fantastiska och underbara, vet du om det?! ;)

En jätteKram från oss! <3

http://www.susannep.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards