quilaoronja

Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Förändringar.

Av Susanne - 25 november 2013 22:30

             

 Märgben!  

Det är grejer det.        



Man kan nästan ligga hur länge som helst

och bara njuta av det.

 



"Att det ska vara så himla krångligt att komma in i mitten då?"

   



 Även i dag, lyckades jag med att få lite gjort här hemma.

Och hundarna såg jag, så klart, inte röken av under tiden.


Hade sedan några saker som skulle uträttas i stan',

så på vägen dit, tog vi en sväng i solen.



"Kolla!"

"Bästa pinnen!"   

"Den lämnar jag aldrig ifrån mig"



Självklart, måste man alltid ha just samma pinne......

Nu blev det springa av!



"Du får den aldrig, Skorpunge"



Envisast i landet..........!



"Haha, passade på att sno pinnen, när Ronja kollade åt annat håll"    



"Bäst att sticka!"



Men, när Ronja inte var intresserad längre,

då var ju liksom inte alls så kul längre.

Alltid roligare att göra något tillsammans.



Alla har nu fått sitt!

Bilen har fått sina vinterdäck.

Hundarna har fått motion och allt annat som dom behöver.

Jag känner mig nöjd med allt jag fått uträttat,

vilket även innefattade ett möte med ansvariga på min mammas boende.


Skorpan är ju drygt ett år nu, och jag tycker det händer så mycket med henne hela tiden.

Hon blir äldre och klokare, men har ändå sitt roliga, busiga, galna,

helt underbara sätt i behåll.

Dessutom ändrar hon sig väldigt mycket och snabbt i sin kropp nu.

Blir bredare, kraftigare.......

Ja, inte tjock alltså.

Tro inte det, för det kommer aldrig hända att våra hundar blir överviktiga.

Det skulle dom definitivt inte må bra av.




Kylan som vi haft nu några dagar (två) den gillas av oss alla.

Hundarna älskar att rulla sig på den frostiga gräsmattan,

men tror dom blir ännu nöjdare när vi får lite snö också.



Det var vår dag i dag.


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Titti

26 november 2013 01:52

Ser fram emot varje dag att få läsa vovvarnas blogg och se på de fina bilderna du tar på dom.....Underbar blogg, fortsätt så !!

Titti

 
Eva H

Eva H

26 november 2013 11:04

Visst är det alldeles underbart väder för oss med lite "pälsiga" hundar? Kan avslöja att ibland när jag städar önskar jag det skulle vara så här jämt :)
Det är så kul när hundarna börjar växa till sig! Visst är det gulligt med valpar och kule med unghundar, men det är ju den vuxna man ska leva med. Jag har alltid varit bra nyfiken på var det "ska bli av dem" även om man ju ser en hel del i yngre månader också.
Och rent allmänt, med pinnar t.ex och hur roliga de är när den man tjuvat ifrån struntar i, är de ju ständigt som vilka småungar som helst :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 november 2013 22:23

Vad snällt sagt, Titti!
Tack snälla du för dom fina orden
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards