quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Debut i dag!

Av Susanne - 26 november 2013 20:05


             Är ni redo, flickor?!             

Joorå, det var dom, så klart.



Träning med drag-gänget stod på dagens schema.

Alltid roligt.




Har bestämt mig för hur jag ska träna,

och har verkligen tänkt att hålla mig till planen.

Ronja!

Slalom........

Första ronden gick si så där............"Gör om, gör rätt"

Sedan gick det bättre.

Inte så orolig, bara att nöta lite till.



Så var det Skorpungens tur.

Kontakten är det i varje fall inget fel på.

Just den här bilden är från Ängelholmstävlingen, tagen av Sören Poulsen.




Jaa, vad ska jag säga.....

Allt Skorpan gör, det går med rasande fart, och det gillar jag ju.....MEN....

Ska man svänga lite snävt med skakelhjul,

och har för hög fart, då flyger liksom skakelhjulen bakom Skorpan.

(Om man skulle råka stå ivägen, då får man  nog knäskålarna bortslagna......SCHWUNG......!



"Oh, gode gud, låt det inte hända en olycka nu bara........!"

"Misstänker vad som kommer provas nu"



Japp, det är så här det får bli!

Vi testade sennenvagnen.

Den är ju bra mycket tyngre, och dessutom ledad,

så det bli lättare att svänga snävt och snabbt.


Gissa att den här "lilla" tjejen var duktig!!!

Slalom!

Rutan!

Stanna! (dom sista gångerna satt stannandet bra)

Jo, jag är så stolt över henne.

Hon är väldigt lyhörd, och vill vara "till lags" hela tiden.

Heja, heja Skorpunge!



En vacker dag, kanske även Skorpungen får äran,

att dra in domarna till båsen i ringarna, i fyrspann.

Precis som Ronja gjort två år i rad  nu.




Tänk, vad hundar är duktiga,

vad dom gör för oss, bara vi har rätt "verktyg"


Ibland  känns som att vägen till målet är roligare än målet.



Två supertrötta hundar ligger vid mina fötter.

Skillnad på trött och trött !


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

26 november 2013 22:28

Tre duktiga damer! ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

27 november 2013 15:26

Så roligt att hundarna drar domarna i 4-spann! Har inte sett det tidigare :) Va duktiga ni är.

http://www.echosierra.se

 
Junitjej

Junitjej

28 november 2013 09:46

Vilken fantastiskt bra träning!

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards