quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Vaktat..........?

Av Susanne - 3 december 2013 22:59


        Barnvakt!?

Nja, det låter väl kanske lite halvtråkigt........ 

"Vakta" barn?

Och inte vilket barn som helt.....vårt yngsta barnbarn.

Det ni    Kan bara sitta och titta på henne, Meya alltså,

och lyssna när hon pratar med mig, (hon pratar mycket) och känna hur fantastiskt det är egentligen.

Jaa, livet.

Jag är mormor till den här ljuva lilla varelse.


Hundarna följde med mig till Meya i dag, vilket, så klart alltid är väldigt uppskattat.

Bestämde oss för att "dra iväg" en stund, var tvungen att fixa lite saker,

som faktiskt Meya kunde följa med på.

Vi tog först en liten sväng med vovvarna i stan.




Vi hade det så mysigt.

När vi kom hem, hade "mamma" redan hunnit hem igen, så då blev det fika, förstås.

Då anslöt sig även Mille, som slutat "skolan"


På eftermiddagen, hade "drag-gänget" bestämt träning.

Bilen var redan packad, så vi åkte direkt, hundarna och jag.


Men jösses!!!

Planen som vi tränar på, var som en enda stor lervälling!!!   

Dom andra hade redan börjat, och "halkade" omkring i skiten.

"Näe, fy sjutton.......jag skiter i det", sa jag!


Tänkte på hur vagnen skulle sett ut när vi var klara.

Jag hade inte "vagnshållaren" med mig,

så vagnen var helt enkelt tvungen att läggas in i bilen igen.

Kan bara föreställa mig hur den skulle sett ut.


Vi tog en runda i en liten skog i stället,

och hejade sedan på kompisarna som trotsade all lera.



Titta så bra, det fanns t o m en bänk vi kunde sitta på, och se på träningen.

Synd på träningen, men vad gör väl det, det kommer många flera tillfällen.



Bilderna togs i dag endast med mobilen,

så jag konstrade till dom lite, så inte "suddigheten" syns så bra, haha



Hopp hopp!



Just det ja........vi bestämde oss till slut för den här bilen i dag.

Känns nästan lite sorgligt att sälja vår gamla "vapendragare"..........

Den har hängt med oss så länge, och varit såå "duktig"   




Inte mycket här i dag inte.......  

Men jag vet, att det blir mycket, mycket mera i morgon.

Utflykt står då på schemat igen   


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

4 december 2013 09:48

Tycker snarare det är "umgås och sällskapa" med barnet/barnen ;)
(Skrev fel först "barnet/berner"....)
Vad skönt att ibland bara sitt och titta på! Undrar om inte det kan vara bra ibland, både för ro och för att mer se hur andra gör? Ska man "in" med egen hund tänker man ju aldrig lika mycket på vad andra gör.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

4 december 2013 18:19

Vad bra du vaktat barnbarnet ;) hihi. Snarare har du väl sällskapat med Meya :D

Fint pussel är det riktigt eller mixtrat via datorn/mobilen?

Din mobil tar även fina bilder så det behöver du inte vara orolig över, min mobil är ju på laddning så bilderna jag tar med mobilen jag har nu bli katastrof men det får duga när jag inte tar fram kameran.

Vi kör också Volvo , bästa hund och familjebilen.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

4 december 2013 22:16

Men gud vad snäll du är Susanne, vill du höra av dig till mig så fort du vet när den kommer in igen. Vill jätte gärna köpa en sådan och testa.

Ja leksakerna är ju inte billiga till stora hundar. Heller inte koppel och sådant. Känns ibland som ju mindre hund man har destu billigare blir det. ;-)

Ikväll har jag gjort dina dumlekakor för första gången, mums vad goda dem var :-D Tack för receptet.

Kram till er också !!!

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards