quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 december 2013

Vilken är egentligen den bästa?

Av Susanne - 7 december 2013 20:28


Mot City!

Det var dagens "mission"   


Som vanligt, hade jag gjort en lista med "stödord" så jag skulle komma ihåg allt.

Joo, jag börjar bli rädd för mig själv....kommer inte ihåg, helt enkelt   


Att vi skulle hämta "nya" bilen, ja, det kom jag faktiskt ihåg    


Inga grindar insatta ännu.

Men jag är så glad att jag tränat hårt med Skorpan,

så hon inte hoppar ut ur bilen, så fort luckan öppnas.

Hon satt så duktigt  kvar, till vi sa varsågod   


Bus på tomten, innan vi for iväg på fm.




Allting är ju ganska lika i bilarna, ny som gammal.

Men stor skillnad på massor av saker är det ändå så klart.

 



Skyndade oss hem, för att hinna en ordentlig skogspromenad.....

Husse stack iväg en stund före oss,

så han kunde gömma sig ordentligt i skogen för Ronja och Skorpan.


"Men så öppna nån gång då!!!!"

  



"Tjohooo, matte, vi hitta'  han i en gran!"

"Visst är vi duktiga, va?"



Nästa utmaning......

Hitta bästa pinnen   



"Jaha....nu har visst Skorpan hittat sig en bra pinne!"

"Då  ska jag hitta mig en  egen......."



"Jaha, jag förstod det......Skorpungen ska ALLTID ha samma pinne som mig?"

"Nähe du, nu får du allt ta din egna......."



"Bästa, bästa, bästa!"

"Jag har den bästa"

  



"Ser du, Ronja?"

"Skulle du inte vilja ha den, va?"



"Mmmm.....god är den också"



Som sagt, solen borta redan  vid tre-hugget, men vem bryr sig om det?

(Joo, JAG! Ville ju fota ordentligt)   




Känns som att vi i år är ganska "på banan" när det gäller allt som ska fixas innan jul.

Det blir mest julklappar till barnbarnen, men även där har vi dragit ner på mängden.


"Jag ser i alla fall att det är något väldigt gott där uppe på köksbänken nu!"

"Gode gud, låt det ramla rakt ner i min mun!"



Lite nytt inhandlades också till ljusfatet i dag.

Husen, som finns i massor av  olika utföranden.

Man kan göra en hel  stad   



Så där ja, vet vi nu vilken som är, eller vem som har den bästa pinnen?

Det är väl så, att det finns alltid någon som har en bättre.

Preciiiis som i människovärlden.

Man ser det hela tiden.


Brukar tänka på en text till en sång, som passar så bra in på........

Från "Annie Get Your Gun"


Anything you can do,
I can do better.
I can do anything
Better than you.


Anything you can be
I can be greater.
Sooner or later,
I'm greater than you.

Anything you can buy
I can buy cheaper.
I can buy anything
Cheaper than you.

Anything you can say
I can say softer.
I can say anything
Softer than you.

Anything you can wear
I can wear better.
In what you wear
I'd look better than you.

Och så vidare............

Märkligt fenomen, tycker jag   

  Eller är det bara ett enormt stort själförtroende?      

I morgon tänder vi det andra ljuset, och närmar oss julafton med stormsteg   


Kram

Susanne

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

8 december 2013 13:43

Vilka härliga vinterbilder =) Vad stor Skorpan har blivit!

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards