quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 december 2013

Och där kom den......

Av Susanne - 8 december 2013 18:07

"ALDRIG!!"

"Jag vill inte gå in, jag vill inte gå in!"

                      "Jag låtsas att jag inte hör när dom ropar på mig"                         


Att se hur lyckliga Ronja o Skorpan blev i dag,

när den första ordentliga snön kom, det var så härligt.


Till slut såg man nästan inte ett spår av Ronja.



"Men vad är detta för något?"

"Vitt, kallt, och väldigt skööönt!"



Tror inte Skorpungen har något minne från förra vintern.

Då var hon dessutom så liten, att hon hade det ganska besvärligt,

när hon skulle ta sig fram i den då djupa snön.



"Kom nu Skorpunge, så ska jag lära dig allt jag kan om snö!!!"



"Jaha, Ronja sa att man kan sticka ut tungan,

så får man in den goda snön direkt i munnen"

"GOTT"

  



"Nej då, jag tycker inte alls att det är obehagligt,

när snön piskar i ansiktet"

"Det är bara skönt"




Det bästa av allt?

Joo, det är så klart, att hundarna INTE blir skitiga.

  




Dagens långpromenad, togs när snön vräkte ner som värst.

Och jaa, jag har verkligen efterlyst det här........   



"Ah, vad härligt......."




Och där......där susade en hare förbi, mitt framför nosarna........   



"Lugn, lugn, vi kommer snabbt tillbaka"   




"Så himla trött man blev efter allt spring och  bus i snön"



"Nu tar jag kväll", sa Ronja




Min vägg, som länge varit ett projekt.

Har provat lite hit och lite dit.

Vilka bilder skulle jag använda, hur skulle jag ställa dom, hm........

I dag blev den äntligen klar.

Förutom våra barn (som inte hade någon lust att klä våran vägg) så är det våra   

Gaston, som hade allt man kan önska av en hund.....och lite till.

En perfekt servicehund, som fick ett lååångt liv hos oss.


Quila, som fick lämna oss alldeles för tidigt i sitt liv.

Saknaden gör fortfarande så ont.


Och så Ronja, Skorpungen och barnbarnen, Milton och Meya.

Så himla praktiskt, för när man vill förändra, jaa, då är det bara att fixa nya bilder   

  



Ny vecka, ny bil som ska testköras    och framförallt........

Hundarna ska få en "överraskning"!!!

Ett ledord är.....



Det har varit så mycket olyckor runt oss på vägarna,

och det gör mig så ont att så många inte tar hänsyn till varandra i trafiken.

Var rädda om er, och varandra, ni som måste ge er ut på vägarna.


Kram

Susanne

 
 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

10 december 2013 17:34

Åh vilket fint projekt .. jag hade ett nästan likadant innan vi renoverade nedanvåningen .. sen har det inte kommit upp igen. Borde ta tag i det igen =) Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards