quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Vilken dag!

Av Susanne - 12 december 2013 21:24

  Vilken rolig dag vi haft i dag!

Det började med att vi tog oss hela vägen upp på Hjässatoppen, på Omberg.

          Där röjde vi runt en stund.......tills det var dags för fotografering under ordnade förhållanden.    



Så här, ni vet!

Sitta stilla, alla på en gång.......samtidigt som det blåste storm!!

Tur dom sitter stadigt!

Imexx, Gazton, Ronja och Skorpan.



Högt, det passar oss perfekt!



Så blev det full fart igen............



"Kom igen nu då, grabbarna!"

"Nu leker vi!"

Ronja och Skorpan försöker få igång Imexx och Gazton,

som väl tror dom båda flickorna är helt stolliga!



"Du Imexx, du vill väl leka med mig?"



"Meeen........är du rädd för mig???"

"Jag är inte farlig Imexx!"



"Så där ja, titta vad kul det är"



"Hitta mig nu, om ni kan!"



"Nu är jag här inne i skogen"

"Syns jag?"



Ujuj, vilken blåst!



Ronja



Skorpan



Gazton (som är halvbror med vår Quila. Dom har så mycket likheter.)



Spanare!


Massor av bilder togs, men det får väl räcka med dessa.


Vi åkte sedan med till ett hundtrim, med Imexx och Gaztons matte, där vi skulle på SPA!!!

Flickorna fick en ordentligt tvätt, och sedan lite genomgång och torkning.

Att tvätta dom inomhus hemma, är inte något vidare kul, tycker jag.

För att inte tala om blåsningen.....den gör jag inte inomhus.


Så ikväll, då kom jag hem med två rena och fina flickor.

Som dessutom  luktar väldigt gott.

En heldag i hundens tecken. (Nästan som vanligt)


Vi tackar och bockar så väldigt mycket för denna roliga dag, Lotta!!!


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Siv Einerud

12 december 2013 23:45

Åhhh Dessa underbara Berner Sennen med sina hängande tungor! Blir lika lycklig varje gång jag ser dina bilder. Har verkligen saknat dem. När saknaden efter vår underbara Mischa blir för svår, går jag till din blogg och det känns bra igen! SÅ roligt att ha hittat dig igen

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

12 december 2013 23:57

Jaa, visst är dom alldeles underbara, dessa hundar.
Och jag blir helt generad över dina rara ord. Och glad, så klart.
När Quila försvann från oss, och Mischa nästan samtidigt från er, hade vi mycket stöd av varandra,(tror jag) Man visste ju precis hur hemskt det var. Saknaden är fortfarande stor, och hon finns med oss för alltid. Det känns faktiskt så. Det jag tycker är tråkigt, är att bloggen är borta, med allt jag skrivit. Vad har någon annan för glädje av att förstöra det?
Håller med dig, det är så kul att vi hittat varandra igen.
Och tack ännu en gång <3
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

13 december 2013 00:09

Ja jag brukar alltid vänta varje kväll på att få läsa dina härliga texter till de fina bilderna på dessa vackra vovvar !
Det är säkert saknaden efter min bernertik Leah som också gör att jag tycker väldigt mycket om att läsa din blogg och framför allt se hur livet leker för dessa underbara, vackra hundar....älskar denna rasen av hela mitt hjärta och ditt underbara sätt att skriva !

 
Solglitter

Solglitter

13 december 2013 09:26

Ooo så fint och trevligt vännen!

Önskar dig och voffs en riktigt fin och härlig Luciadag och en fin tredje advent helg!

Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

13 december 2013 10:17

Attabs tur det var lite storlek och tyngd i hundarna ni hade med upp! Assar hade väl blåst bort ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

13 december 2013 19:09

Säger samma sak till dig, Titti.......Stort, stort tack för dina gulliga ord, som gör mig så rörd
Förstår att du saknar Leah så enormt mycket. Dom lämnar så fina spår efter sig.
"En gång Berner, alltid Berner", dom orden stämmer i alla fall in väldigt bra på mig.
Kram
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards