quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Jag var så arg!!!

Av Susanne - 13 december 2013 20:30


Kom just på att det var fredagen den trettonde i dag!

Där har vi svaret på ALLT.

(Nej då, jag är inte skrockfull alls, men nu, just i dag, då vet i sjutton?)


Det börjar dock lägga sig nu, min "ilska" över allt som hände.

Börjar få lite perspektiv till allt nu.


"Ingenting var mitt fel i alla fall, så det så!"   

           


Nej då, det började så himla bra, med att vi (Jag och en av döttrarna) for iväg till Linköping,

där jag skulle få lite hjälp med smärtlindring.

Toppen!!!

Jag känner mig verkligen previligerad, att ha denna möjlighet, att få snabb hjälp.

Ibland tappar man/jag liksom fotfästet helt, och ser ingen ljusning.

Men, vi har nu även gått igenom några andra lösningar på mitt probem.

Kändes mycket bättre när vi lämnade lasarettet   



Och nu till allt helvete........

Äh, som sagt, nu har det gått över, så då känns det inte så farligt längre.

På motorvägen, på väg till grannstaden, small det till i framrutan..........stenskott!!!   

Dock inte värre än att det kan lämnas utan åtgärd.

Men jag blev ändå arg.......nya fina bilen   


Bild från Omberg igår.



Gick en promenad med hundarna, innan vi klev in på IKEA,

för lite smått o gott som var nödvändigt.....

(och vissa saker mindre nödvändiga)   




Det var mycket bords-sittande under gårdagen.......

VAD tycker hundarna om det???



Så här tyckte Ronja till slut.....

"Näpp, nu får det vara nog!"

"Nu går jag ner, vad du än säger"

  



En ganska tydlig blick från Ronja..........."Måste du verkligen fota hela tiden???"

        


Hahaha, vad lustigt......det kändes som jag haft en urusel dag....tills jag började skriva om den.

Då helt plötsligt, känns det nästan löjligt   


I alla fall......Vi hälsade på min gamla mamma också,

innan dagen var slut, och där blev jag också arg.

Jag skämms över att säga det, men jag blir så irriterad på henne ibland......

Hon kan vara ganska dum, rentav elak.

Jag vet att allt hänger ihop med hennes tillstånd efter alla stroke,

men det hjälper inte alltid att veta det.

Arg på henne, och arg på mig själv, för att jag blir arg på henne.....

Hänger ni med   



Nu till sista händelsen....som faktiskt skrämmer mig.

På väg genom stan, efter att ha lämnat av dottern.........ser jag en samling barn, gå på trottoaren.

Dom var väl kanske i 10 års åldern.

När jag passerar, kastar dom något på bilen, som landar på taket.....BANG!


Jag blev fullkomligt vansinnig!!!   

Körde runt, och tillbaka till den lilla samlingen barn.

Hoppade ur bilen, och frågade vad dom kastat?


Näe, vi har inte kastat något.....vi lovar......

Det blev ordväxling, med framförallt en liten liten kille, som var bland det tuffaste jag mött.

Det slutade med att ALLA, utom den lilla lilla killen, bad om ursäkt, sa förlåt (ingen skada skedd)

Den där lilla......han sa, "Skit i den där kärringen, kom så går vi!"

Jag blev helt paff?

"Vad sa du?", sa jag........

Då, helt plötsligt, började Ronja o Skorpan skälla som stollar i bilen.....

Dom kanske hörde hur arg deras matte var?

Hur som helst, så sprang alla sin väg, ropandes, FÖRLÅÅÅÅT!

(Utom den där lilla då, förstås)


Kanske jag överreagerade, men man kastar inte någonting, på någons bil!

Så det så   


Puh, vad skönt det var att skriva av sig all ilska.....   


Sista bilden, från ett vackert Omberg, med två underbara hundar

Ronja och Skorpan

      



Helt otroligt, men jag har inte sett en endaste Lucia i dag?

Inte ens på TV!

Om barnbarnen haft något på respektive skola/dagis, så hade jag förstås varit där.


Nu är det helg, och det sista ska ordnas med.

Tredje advent....redan?


"Over and out"


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Titti

13 december 2013 23:53

Men fy så det kan bli ibland, det bara inte vill sig med någonting, men hur det än är då, så blir det bra ändå till sist, fast man inte tror det i stundens hetta.....men den där lilla killen skulle jag nog ha läxat upp och sen slängt in honom i bilen och åkt hem till hans föräldrar med honom och talat om hur han betedde sig mot andra människor.....i hopp om att de kanske kunde prata lite vett med honom....hur man INTE beter sig !!

 
Ingen bild

anne

13 december 2013 23:54

Susanne, godt du gav besked om at det bestemt IKKE var i orden :-) Tak for at du brugte din mund og kom af med det der fyldte dig :-)

 
Eva H

Eva H

14 december 2013 00:03

Tycker du gjorde helt rätt med lillkillen!
Tuff mot dig och inför kompisarna, men jag tror det KAN ha "tagit" mer än vad som syntes.
Kan berätta att jag bara sett en Lucia, på TV. Men det var då den sötaste jag sett på många, många år: det var från ett äldreboende och lucian (premiär för henne!) var en bra bit över 80, om inte 90!
Hon hade fått hoppa in i sista sekunde för 100-åringen som skulle varit hade blvit sjuk :) Tydligen fick hemmets äldsta alltid vara lucia där, om hon orkade och ville.
Underbart tycker jag!
Den 82-årige stjärngossen också!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 december 2013 00:11

Jag sa det till honom, Titti, att jag skulle följe efter honom hem till föräldrarna.......Han gav mig då ett annat dräpande svar. Jag hoppas ändå, att han tänkte lite på det i kväll, när han inte hade kompisarna bredvid sig. Jag låter väl verkligen som en kärring, när jag säger som jag gjorde, men det är inte acceptabelt av ett barn, att bära sig åt så......

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 december 2013 00:11

Tack, Anne.....det var riktigt skönt att få det ur sig ;-)

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

14 december 2013 09:11

Vilken unge, hoppas att han lärde sej nåt och tänkte till lite...men det är nog föräldrarna som behöver sej en åthutning oxå...det är väl därifrån det kommer, det är väl vi föräldrar som ger våra barn sina värderingar och uppfostran i vad som är rätt eller fel, hoppas jag iallafall. Men du, det är fina bilder på vackra, härliga berners du har iallafall. Kram sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
Christina

Christina

14 december 2013 15:58

Du gjorde helt rätt. Man måste visa sina känslor i sådana här situationer. Jag förstår också om din ilska kanske växte sig större och större under dagen med tanke på allt du råkade ut för. Hoppas du nu får en riktigt trevlig helg!

http://socialahundar.blogspot.se

 
Ingen bild

Titti

14 december 2013 17:03

Hur gammal var denna lilla skiten egentligen ??
Ibland så förstår man vuxna som får hjärnsläpp då det gäller kaxiga.....och brukar hand på dem eller förstå mig rätt, man kanske bara tar tag i jack/krage på tröja på någon unge och vips så är man anmäld för barnmisshandel, men hur de betett sig hör inte hit verkar det som.......ja nu låter det som om jag ger mig på ungar dag ut och dag in och det gör jag inte kan jag tal om !! :-)

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

14 december 2013 19:27

Titti!
Tippar på att den lilla skiten var runt 8-9 år, kanske. Inte mera. Jag vet, att ens tänka tanken på att ta tag i någon liten "människa" skulle genast betyda att jag var en riktig skurk. Men vad jag blivit utsatt för, det tas ingen som helst hänsyn till.
(Klart jag fattar att du inte går omkring och drar ungar i kläderna hela dagarna, hehe)
Ha en fortsatt bra helg.

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards