quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Vad är.........?

Av Susanne - 20 december 2013 22:47

I dag blev jag påmind.......när Sennenbladet låg i brevlådan

Påmind om hur himla bra det gått i år.

Helt otroligt egentligen........

Joo, jag är sååå stolt över Ronja, så glad att vi har henne i våra liv.

 


Vi har, så klart satt upp mål för 2014. Inte orimliga mål,

men det kommer inte gå att uppnå dom utan träning.

Massor av träning.


 Men ingenting är omöjligt, det är vårt motto.

    



Att om och om igen, komma till klarhet och insikt, hur olika människor är,

det är faktiskt många ggr ganska intressant.

Börjar dessutom bli så pass "gammal" att jag är på det klara med hur jag själv är.

Vad tycker jag om hos en människa, men, kanske framförallt,

vad tycker jag absolut inte tycker om.

Man har förmånen att välja, och även välja bort.

Varför ödsla min tid, när jag har så mycket bra och fint att lägga den på?



    

Att "krypa tillbaka" i sandlådan, det tänker jag inte göra.

Jag tänker fortsätta stå med rak rygg, och stå för min åsikt.

Gör mig inte illa genom t.ex falskhet, då vänder jag på "klacken" och går numera.


Nejdå, jag är varken bitter eller ledsen, konstaterar bara fakta.


Jag är så otroligt glad, över all denna vänskap som växt fram genom datorns värld.

Den känns faktiskt ofta väldigt äkta, inte alls tillgjort, som så ofta irl.


Det bästa i livet är väl att kunna glädja andra,

och även glädjas men andra.......men utnyttja det inte.




Det här var inte alls tänkt som ett inlägg om mig själv, men det rullade bara på.


Stadsvandring, och som vanligt lite fix i dag.

Kom på, att jag inte törs skriva var och vart jag varit.

Hemligstämplat!


Nu ska jag sova, och drömma om solsken under morgondagen.

Den drömmen skulle väl kunna slå in, va?

Med lite tur?


Kram på er alla

Susanne


 
 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

21 december 2013 21:25

Hej , jag lever !! Nu har jag hållt mig borta allt för länge pga sjukdom, men är på bättringsvägen nu.

Grattis till vinsten ! :D kul

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards