quilaoronja

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Det var det sista..............

Av Susanne - 21 december 2013 22:21

  I morse fick jag en glad överraskning!

Anledningen var denna....


Jag köper vita ben, i olika storlekar, till Ronja o Skorpan.

Dom är kokta, och deras magar tål dom bättre än bruna.

Tyvärr har dom varit jättesvårt att få tag i.


men så, i torsdags, fick jag veta, att en "tjej" jag känner, har dom till försäljning.

Dessutom till ett bra pris.

Ja fick 20 minuter på mig att komma in med beställningen,

och just den dagen, var den sista,om man ville vara med på en utlottning, av ett fårskinn.

     

Nu är det så, och har alltid varit, att jag vinner ALDRIG någonting.

Aldrig, aldrig, aldrig.

Men det spelade ju ingen roll, jag skulle ändå handla lite ben.


Så, i torsdagskväll fick jag "mina"  ben levererade, och i går var det dragning.

Och gissa vad???

Jag VANN!!!

Jag vann ett fint fårskinn   

Oj, vad jag blev glad.......det var nog det största jag vunnit någon gång.

Längtar efter att få se det i morrn.



Nej då, sån't här väder har vi inte haft i dag.....heller!

Tycker det är väldigt "lågt till tak" numera.

Känns som om himlen sänkt sig ett snäpp.

Men, jag har beställt nytt fint väder till i morrn'.

 



City har haft besök av oss under större delen av dagen.

Men nu är ALLT klart.

Vi tog oss en 1,5 timmas rask promenad  i stan' med hundarna,

vilket var lika skönt för oss som för dom.


Och inte skulle vi ha så många julklappar heller...................



Maken har gjort knäck, som han är världsmästare på.

Tre sorter blev det i år.

Vanlig knäck, med och utan mandel, samt saltlakrits-knäck.

Gissa att den var god, den där med saltlakrits.


Det står nu en skylt på just den burken, att knäcken är räknad.......

Jaha, som om jag skulle..........  



"Vi vet, vi vet, inte busa i sängen"

"Skulle vi aaaldrig göra"   



Hörde att i dag var den mörkaste dagen på året.....Nu vänder det igen, och går mot ljusare tider

Gillas!



Det här mörkret är INTE kul alls.



Det var allt

Kram

Susanne

 
 
SytantenSytanten

SytantenSytanten

22 december 2013 09:22

Grattis till vinsten av fårskinnet!! Blir skönt att sitta på om det blir kallt. Ja, årets mörkaste dag är nu förbi och full fart mot ljusare tid det gillar även jag. Ha en riktigt God Jul ! Kram Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.com

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

22 december 2013 22:38

Hahahaha , "knäcken är räknad" .... vem skriver en sådan sak tänkte jag när jag genast kom på att det likaväl kunde vara jag själv :P Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards