quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Slut!

Av Susanne - 24 december 2013 22:45

Så var det tomt under granen........och alla har åkt hem.

Ännu en härlig julafton, tillsammans med vår lilla familj.


Många frågar hur det är att fylla år på julafton,

och då kan jag tala om, att det är precis samma sak som vilken dag som helst.

Man blir ett år äldre, vilket verkligen inte är så mycket att fira egentligen.

   Så jag låtsas som att det regnar, (och det gjorde visst nästan i år)

och hoppas att jag står kvar på samma ålder som dom senaste åren.


Det bästa med julafton då?

Jaa, för min egen del, så är det så klart,

att se när barbarnen öppnar sina julklappar, med spänd förväntan.

Att se deras glädje, det är liksom helt obetalbart. 


        Men, nu är det över för denna gång, och maten räckte även i år.   


Tack till alla inblandade för en, som vanligt, galen, rolig,

skrattfylld dag, tillsammans med er.


Vi tog så klart, en skaplig runda med hundarna, innan alla var här.




Helt galet, man kan inte tro att det är julafton när man ser bilderna?



Blåsten ven kring öronen även i dag.



Vi har inte slutat hoppas på att det kommer lite snö.................



......gärna innan midsommar, om det går att lösa?!

(Man kan väl alltid önska, va?)

  


Det sista som inträffade på vår promenad (som var väldigt onödigt, enligt mig)

det ser ni här!!!

Äckel, päckel, Ronja!!!

Hon var så klart tvungen att rulla sig i den ljuvligaste doft hon kunde hitta.

Grön, äcklig, vidrig, skit, som INTE luktade hallon!

Bra där, Ronja!

Som om jag hade tid med det?!

Jaa, vad gör man?

Bara att ta tag i eländet, och samtidigt "Se glad ut"

Än en gång prisar jag blåsen.


Skithund!

"Ja jag tycker det luktade jättegott, och såg fint ut dessutom"



Det var ingen som hade någon större lust att bära på "dagens Ronja".



Kram

Susanne

 
 
Melody

Melody

25 december 2013 08:00

God fortsättning och ett försenat GRATTIS på födelsedagen!
Här tog inte maten slut, men hade Neva och Sala fått bestämma så hade de
nog gärna tömt faten!
Julkramar till Dig från oss Alla!
M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 december 2013 11:47

Tack så mycket!
Samma här! Hundarna undrade VARFÖR man inte kunde få äta mera, nu när det fanns så mycket gott 😳
Hälsa Sala m.fl från oss
Kram ❤

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

25 december 2013 19:02

Vilken dag om inte julafton/födelsedag skulle hon välja tt rulla sig i "gurrk"? :D
Stolle-Ronja!
PUSS till 'na i alla fall!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

27 december 2013 15:58

Nämen grattis i efterskott Susanne !!! :) Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards