quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Dagarna som räknas...........

Av Susanne - 26 december 2013 21:08


Solen.....ja, med lite fantasi (läs, mycket), så tittade solen fram i dag.

För hur länge?

Tillräckligt länge för att ta den här bilden!

Jippiiii!

(Med lite fantasi, så ser man faktiskt att det är solen som lyser i pälsarna)

(Joo, det är på riktigt)   


Men vad gör väl det?

"Vi hade ett jobb att sköta i dag"

Som "Sällskapsdamer"   

Klippte håret på min mamma, och piffade lite.......hon blev så glad och nöjd.

Har svårt att fatta ibland, att hon blir 91 år!?

    


    Lycka, glädje, hos alla inblandade.

Hur dåligt man än mår, hur trött man än är,

så händer det något fantastiskt när man träffar på hundar som man tycker om.   

  


        

Till och med en liten "Buse" som Skorpan,

som har mycket spring i benen, kan vara den mest duktiga tjejen, och ligga stilla.

Och bara låta sig klappas.......ganska mysigt faktiskt.



"Jaa då, jag vet, matte, jag sköter mig........det vet du att jag kan!"


"Jaha, nu ska jag ha filt på mig också?!"

"Jaja, helt ok det också"

(Lite suddigt, mobilbild)



"Puss på dig!!"   



Väntar på hissen........


"Kommer du med nu då, matte?"
"Skynda dig, innan dörrarna stängs!"



En långpromenad, i skenet från gatlyktorna.

    

  



I dag hade min mamma en riktigt bra dag, vilket inte alltid är en självklarhet.

Vet inte om det var hundarna, eller kanske makens förtjänst.   

Härligt att se, i vilket fall som helst.


Det är dom här dagarna som räknas...........


Kram

Susanne

 
 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

27 december 2013 15:52

Vad härligt med sällskap hos mamma ! Jag tog med mig Wilma en natt när jag jobbade (på demensboende) och dem vårdtagarna på den avdelningen jag var på blev så glada !!! Herrejösses vad Wilma skötte sig bra. Hon gjorde dem så glada och hon fick gärna följa med in till deras lägenheter så dem kunde klappa på henne för dem hade minsan också haft hund berättade vart ända en :) så härligt !!! Trodde först dem skulle tycka hon var för stor , men icke ! Dem älskade henne <3 min lilla pärla.

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Emelie

Emelie

30 december 2013 12:44

Underbart!!!! Betyder snusnäsdukarna att dom jobbar??? Eller är dom bara snygga? Härligt att se fina Ronja och Skorpan och din mors glädje! UNDERBART!!! Kram och Gott Nytt År!!!

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards