quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 december 2013

Så söt man kan vara då <3

Av Susanne - 29 december 2013 19:21


I går startade vi tidigt hemifrån,

för att få en heldag tillsammans med dom här små valparna.

Det sötaste som finns........jaa, det är dom här små nallebjörnarna.

       Även ett "gäng" stora berner, av varierande ålder,

var också med på "träffen".


      Behövs väl inte så många ord, till dom här bilderna.      



Svårt att förstå, att dom här små tassarna,

ska bli så enormt stora en dag.



"Hej, kan du klia mig på magen?"



Man blir fort trött, när man är så liten.



"Men, jösses, vad du fotar hela tiden!!!"



  



Vi tog med oss några hundar, för en tur till skogen.

Tyvärr var vädret som vanligt ett enda mörker, därav den dåliga bildkvaliten.

(Bra att ha något att skylla på)

Det här, det är faktiskt Skorpan, och hennes syster, Donna.

Även Skorpans bror + några till, var med på promenaden,

men se det blev inte alls bra bilder på dom.

Mycket spring och dåligt ljus, det är ingen bra "kombo"


Så här kul tyckte dom det var.....inte särskilt samarbetsvilliga   

"Släpp oss för sjutton, vi vill springa!!!"


En hel dag på golvet, bland dessa ljuvliga varelser, det är inte fel alls.

Det var många som undrade, om vi skulle skaffa en till hund.

Men, NEJ, det ska vi inte.....hur söta och gulliga dom än är.

Det skulle betyda att Ronja och Skorpan fick mindre tid med mig.

Mindre tid för träning och allt annat vi vill göra.

Det skulle inte bli alls bra för vår del.


Kom hem sent i går kväll, med endast doften av valp med oss hem.

Och massor av bilder förstås.

Känns bra att vi har möjlighet att få "gosa" lite med bernervalpar ibland.


  


I dag då, jaa, då blev man glatt överraskad av att solen lyste från en klarblå himmel.

Lång promenad i "hemma-skogarna"



Gulligt!?

Tur dom känner varandra, så det inte blir missförstånd,

när dom visar alla tänderna som finns i munnen.   



"I ett nafs, så har jag gjort sågspån av alla pinnar jag hittar!"



Syns kanske inte så tydligt, men Ronja blev helt prickig i ansiktet,

efter en Skorpan-jakt.

Alla gärden var mera som små insjöar,

så det stänkte rätt bra på den som låg bakom.



Sista dagarna på det här året, som jag tycker gått otroligt fort.

I morgon måste vi helt enkelt till stan' och inhandla lite gott till nyårsafton,

som kommer firas med nära/kära 

  


Nu så, mot sängen.......dit alla andra försvunnit för länge sedan   


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Elin o Dizel

30 december 2013 03:11

♡ Gott nytt år. ☆☆☆

Kram från oss.

 
Eva H

Eva H

30 december 2013 09:50

Kommer på mig själv med att sitta här och fundera om jag inte skulle kunna få plats med en berner eller två här hemma......
DUMMA Susanne som visar sådana där :D
Hälsa att jag kommer gärna och kliar hur mycket mage som helst! Och pussar på de där små rosa tassarna :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

30 december 2013 10:48

Jag vet, Eva. Det är sååå dumt ;-) Det är ju bara det där med storleken......när dom blir vuxna, menar jag. Snabbt går det också, alldeles för snabbt.
Men visst går det......ALLT går bara man vill 😉
Kram på dig

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

30 december 2013 11:54

Guuuuud vilka godingar !!! man blir ju såå sugen, men som du skriver så ska man ha tid för dem också. Jag har sagt det nu och vill hålla det. Hädanefter vill jag bara ha en hund i taget så man kan lägga 100% energi och tid på en ... Men kanske jag ångrar mig. Nog för att Nitro kräver så mycket .. Hoppas det lugnar sig lite ... Gå i koppel kan han verkligen inte. Det är på tiden vi övar det nu för han har ju alltid fått springa fritt. Nackdelen med att bo på landet för husse och matte. Fördel för lyckliga hundar. Tog Nitro på en lång promenad, han behöver aktiveras , det är ju en ras som behöver både mycket motion och hjärn aktivitet och envis är han den lille herren.
Kul att få träffa syskonen till Ronja och Skorpan. Önskar vi ockås hade den kontakten med syskonen till våra, men tyvärr har det inte blivit så eftersom privat uppfödare inte brukar ha sån koll. (dem bryr väl nte sig särskillt mycket).

kram !!!

Gott nytt år om vi inte hörs innan =)

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
siriosmilla

siriosmilla

30 december 2013 11:56

Vilka sötnosar! Klart man blir sugen men ni har väl så det räcker ett tag!? Jag längtar som bara den på att det ska bli schappe-valpar så jag kan få lite valpmys!

Gott nytt år på er!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

30 december 2013 12:22

Valpar är ju så hejdlöst söta!

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards