quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Var kom den ifrån?

Av Susanne - 30 december 2013 21:30


Sol igen.....nu börjar jag visst tjata om det också.

Nej då, jag älskar dagar som i dag.

När vi nu inte tycks få snö, så får man vara glad åt andra saker.

SOL!        

Det är såå mycket roligare att fota då.



Joorå, lite träning fick vi till också, inte bara posering.

Har slarvat lite med den under en tid och det märks direkt.

Behövs inte så avancerade moment, med en hund i taget,

så kommer dom liksom ihåg hur det var.


Hopp, det kan man bara inte låta bli, tycker Ronja.



Skorpan har fått HALS!!!

Hurra för det!

Vet inte vad det var med henne i dag, hon sträckte på sig så fint, så fint.



"Jaha, ska vi inte fika här?"

"Det är ett jättebra ställe!!"



"Herre/dam" på täppan!

Grevinnan Skorpan!



Ronja, hon bryr sig inte om sånt trams,

hon behöver inte bevisa för någon vem hon är.......  




Lite mera kläder/päls på "madame" så blir hon så fin, så fin   

(Eller, förresten, hon är redan den finaste Skorpan man kan ha)



Mat inför morgondagen inhandlad, så nu återstår bara själva tillagningen.

Nu blev just maken inkallad till jobb i morgon, men det löser sig ändå.

Det gör det ju alltid!




Ronja i en tyst konversation med sin älskade husse.....



".......nu ska jag nog ta och pussa till dig", sa Ronja



Har suttit och tittat igenom massor av bilder,

och upptäckt att en rensning skulle vara på sin plats.

Förr, innan jag hade så stort intresse för fotografering,

då var jag inte så noga med hur bilden blev.

Om den var suddig eller dålig på annat sätt.

Huvudsaken var att man såg hjälpligt vad det föreställde.

Dom bilderna är inte alls kul att titta på i dag.


Såg även att det finns massor av bilder  kvar från "valpmyset" härom dagen.

Jaa, oj vad söta dom var......


Så där då, då var jag nog klar för  i dag..........

Tack för att ni tog er enda hit ner   


Kram på er

Susanne

 
 
Solglitter

Solglitter

31 december 2013 07:34

Kikar in för att tacka för allt vackert och läsvärt du bjudit på under 2013!!

Vill också Önska dig och de dina ett riktigt

Gott Nytt År!

Vi hörs nästa år..hiih.

Stor Nyårskram från Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
Nettan o Musse

Nettan o Musse

31 december 2013 08:15

Gott slut på 2013 och Gott Nytt År på er!

Tusen tack för att du låter oss ta del av dina härliga hundar! Blir så glad av att se alla härliga bilder!

Kram

http://sunnantorpsmusicman.blogspot.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

1 januari 2014 12:40

Åh vad ståtlig hon är skorpan !! :) Hon ser så vuxen ut på bildena där hon står och sträcker på sig.

Här har vi ingen sol ! Den är saknad.

Gott nytt år önskar jag er !!! :)

Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Sofia

Sofia

1 januari 2014 12:57

Ja här skulle också en fotorensning vara bra. Husse sätter kameran på snappshot så den tar många bilder när dom springer t ex. oftast är det ju en av 40 bilder som blir bra/rolig men de andra är suddiga eller otydliga :)
Men det är roligt med foto. Speciellt när de blir fina :)Gott nytt år! Hoppas nyårsafton var lugn!

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards