quilaoronja

Direktlänk till inlägg 1 januari 2014

Vem är det som luktar?

Av Susanne - 1 januari 2014 21:21

Jaha ja, det var det!

Jul och Nyår avklarat, och det gick så bra så     

Snart återgår livet till det normala igen, vilket är ganska skönt.



Nyårsafton firades med nära/kära, god mat och mycket prat. (Joo, lite spel också)

Inte mycket smällare runt omkring så här på landet, vilket är ganska skönt.

Varken Ronja eller Skorpan är oroliga när det smäller,

men Ronja gillar inte när det ser ut som om något "faller ner" i huvudet på henne.   

Vem gör det, liksom?



Den här lilla "skitungen", hon har också kommit underfund med hur ljuuuvligt det är,

att rulla sig i saker som luktar......SKIT!

I dag hade jag bestämt mig för att det skulle ske....det STORA badet!

Hur det nu var, så orkade jag helt enkelt inte.......   

Tur för dig, lilla Skorpungen  




  "Men jag lovar.....i morrn kommer du inte undan!" 

      



       Nej då, hon vägrar inte bad precis,

men helst ska det nog inte vara i ett badkar, utan i en lerpöl i skogen.  

Skithund!



Väntar här på promenadsällskap i city........

och samtidigt provas lite olika inställningar på kameran........

Ronja i fokus



Och, Skorpoan i fokus.



Massor av rester från gårdagens nyårsfirande, överallt i stan',

så det gällde att se var man satte ner tassarna. 

Undrar vem som ska städa stadens alla gator från glas och annat?



En "äckel-päckel-fästing" lossnade från en hund i dag,

och det gör mig INTE glad.

Det är helt upp och ner, tycker jag.

Hörde om någon i närheten, som hade rabarber som var på väg upp ur jorden?

Det kan inte vara bra för naturen det här?

Det blir säkert snö här också, men alldeles för sent.

Då kommer allt som nu redan är på väg att växa, att frysa sönder   

Inte kan vi göra något åt det heller.......


"Söt-Skorpan"   



Överblick på ALLA änderna i strömmen........



   Jag bara MÅSTE ta med några flera bilder på nallebjörnarna......

  

  


"Hej, hej, vad stor du är?!"



"Miiiin fina mamma"   



Jag önskar nu att ALLA får ett riktigt bra år 2014,

ingen nämnd, ingen glömd.

Jag önskar också att alla har möjlighet att ta vara på dagarna,

bevarar minnena, för det är dom som räknas.......


Har inte avlagt några som helst nyårslöften, det har jag nog aldrig gjort,

däremot har jag lovat mig själv en del saker.

DET ska nog gå, med lite jävlar anamma   


Så där då, då var jag klar.......   


Kram på Er där ute

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

2 januari 2014 01:23

Önskar ett alldeles väldigt gott år för er!
Här ges inga löften heller, men förhoppningar har jag ;)
Jag funderar också mycket på hur naturen "tar" denna konstiga vinter. Hörde bofinken sjunga 30 december! Kan inte vara vettigt.....

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Solveig

2 januari 2014 08:17

Hej och ett riktigt GOTT NYTT ÅR !! Här i Småland hörs också fågelsång och maskrosorna börjar titta fram ! Ser fram emot härliga bilder och läsning på din blogg. Njuter av bilderna på Ronja, Skorpan och barnbarnen. Bilderna på din söta lilla mamma och hundarna tycker jag extra mycket om, vet ju hur mycket sådana finbesök betyder för "gamlingarna" på hemmet!!!
Många hälsningar Solveig

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

2 januari 2014 20:16

Ååååh precis som Nitro. Har du sett videona som jag lagt ut för några dagar sedan??? :P Han är helt fullkomligt galen. haha ! i lera och vatten och skit och mög :D

Ååååh vad skoj med vänner med höns. Be om att få köpa ägg ifrån dem för det smakar sååå mycket godare.

Börjar göra ont i mamma hjärtat nu med tanken på att lämna honom där själv imorgon och hämta honom sen när allting är klart. Men det kommer nog gå bra. Mammas lilla gosse .

Wilmas ultraljud vill vi inte hitta några valpar på. Så vi får se hur det går. Ska bli så skönt att kunna ha hundarna ihop igen. Dem längtar efter att få leka och busa med varandra.

Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Susanne P

Susanne P

2 januari 2014 20:57

Åh, Susanne, dina bilder är oslagbara. Så underbara. Och jag är så glad att du inte satte ut en bild på äckel-päckel-fästingen! ;)

Ha nu ett gott 2014 och jag hoppas kunna bidra till något skojigt besked framöver. ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards