quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Men jösses?!?!

Av Susanne - 3 januari 2014 23:07

Mörkt, mörkt, mörkt!

Inte ett spår av ljus på hela dan'.


Tänk, vad beroende man är av ljus, och den här sk vintern har väl varit hemsk.

Jag vet att det finns dom som verkligen mår fysiskt dåligt av det här, och jag förstår dom.


Kanske, kanske, kanske, att vi skulle få se solen en liten stund i morgon,

och då skulle jag bli så glad.

        

Och NEJ, det är inte bara för att det är svårt att ta bilder i mörker!!

Men det blir suddigt, och otydligt         



Man får försöka göra det bästa av situationen,

så maken och jag trotsade allt väder, gav oss iväg på utflykt.



Hittade en skogsväg, mitt i ingenstans..........

Där fanns en perfekt sandgrop!

Perfekt för lite träning alltså.


Bilderna från hundarnas spring i sand-backarna

åkte tyvärr raka vägen ner i papperskorgen!

     

"Wow, det kommer en häst!"

"Ska vi leka?" 



Lite paus, för att hämta andan.......och en fika   



Både Skorpan o Ronja verkar tycka det här med spring i sandhögar är toppen.

Och snacka om att dom får rejäl träning.

"Kom igen, nu kör vi lite till, Skorpan!!"



Nu så, nu börjar visst tungorna bli lite längre.........

Tjejerna som gillar hårdträning.

Tur att jag inte behöver springa i dom "sandbackarna"   



På väg hem, tog vi en sväng förbi detta otroliga hus!

Helt galet, om ni frågar mig, och jag skulle inte vilja bo granne med det.

Musiken som spelas till, får man direkt i bilradion?!


Det här är bara ett kort klipp...........(med musik)


 


Lite kul att se i alla fall.

Bilar som stod i kö för att titta......

Blev lite full i skratt, när man såg ljusslingorna i grannarnas hus.

Såg ganska futtigt ut i jämförelse   

 


Regnet tänker visst fortsätta att vräka ner utanför,

så det där med sol i morgon, det tror jag på när jag ser det.


Kram på er därute i "vinternatten"   

Susanne


 
 
Susanne P

Susanne P

4 januari 2014 01:42

Om man nu ska se en fördel med denna vinter är att man, om nu inte fyra tikar behagat löpa med 2½ veckas mellanrum/tik, kunnat gå obehindrat i skogen.

Vilket ljusskådespel! Hoppas att nån uppskattar det. ;)

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

4 januari 2014 10:33

Åh vad fint !!! jag älskar det huset & deras belysning!!! Så vill jag med ha det här hemma. Har du sett vår belysning runt hela vårt hus?

Sen tyker jag gott att du kan hålla hundarna sällskap i sandbackarna ;)*fniss*

Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Eva H

Eva H

4 januari 2014 16:14

Som du vet håller jag med dig om tråkvädret ;)
Som du OCKSÅ vet mår jag illa av det där huset, eller jultokerierna då. Bodde jag när skulle jag, allra minst, klippa av sladdarna. Oförskämt mot grannarna.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

4 januari 2014 20:58

Jag kan bara hålla med dig om vädret, ingen idé att ta med kameran...

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards