quilaoronja

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Först arg, så lite till arg.........sedan var det över ;-)

Av Susanne - 6 januari 2014 21:45


    Tänkte skita i det............lägga ner allt.........   

Klart jag förhastade mig lite.

Det här är ju bland det roligaste jag vet.

Fotografera våra hundar, och sedan blogga om vår dag.

Klart jag tycker det är jätte skoj, att det är så många där ute, som tycker om,

eller i alla fall tittar in ibland. 

Jag skulle ljuga om jag sa något annat.

Och ljuga, mina vänner, DET GÖR MAN ICKE!!


Det var nog bland det första mina barn fick lära sig.

Ljug aldrig, inte för någon.

Vad ni än gjort, så tala alltid sanning, så ska vi hjälpas åt att lösa det.

Tror faktiskt dom fattat det......men jösses,

vad många vuxna människor det finns som aldrig fick lära sig det.

Synd om dom!


Jag sköter mitt, så sköter andra sitt, det är nog det bästa.

Att såra mig (jaa, ibland lyckas det faktiskt) genom att vara utstuderat elak,

det har väl inte hänt så många ggr i vuxen ålder, men händer, det gör det!


Och så var det slutpratat om detta hemska ämne för denna gång.

(Var bara tvungen att skriva ner det, för det här fungerar ju också som en slags dagbok för mig)


Över till något mycket, mycket trevligare, och roligare.

Våra "Tok-Fior"   



Hur är det möjligt?, sa vi flera ggr i skogen i dag.

Hur är det möjligt att man kan ha så roligt, tillsammans med två hundar?

Att studera deras sätt tillsammans, det är ganska fascinerande.


Samma pinne.....ALLTID samma pinne!



 "Haha, jag lyckades sno den!" 

                       


 Himla hund, att vara söt   



(Hoppas ni som läser detta, förstår att jag är lite ironisk i bland) 




"Nähe.......inget kul längre, när inte Ronja är med och slåss om pinnen"



 "Hämtar en ny.........Här Ronja...kolla vad jag har!!!"   



 Runt, runt, runt......jaga, jaga, jaga......

Man ser riktigt paniken i Skorpans ögon, när Ronja närmar sig.......steg för steg   



 "Men sluta Ronja.........Jäklar, nu tappade jag pinnen också!!"

(Inte prata med pinne i munnen)



"Got you!!"

  


Har jag sagt att jag tror dom har ganska roligt? Hahaha!

Och, dom får oss att må så bra....varje dag,

oavsett allt annat skit som händer runt omkring oss.



"In the end,

you're my best friend"

 


Helgerna är över, maken börjar jobba igen efter en lång ledighet.

Allt återgår till det vardagliga.

Väntar/längtar till att få lite snö......uhps, dödade just en mygga.....?


Just det, fick vår gamla trotjänare såld i dag. Bilen!

Hann inte ens lägga ut en annons........så bra, va?

(Tack så väldigt mycket för hjälpen........Du vet vem du är)

(Vi kanske t o m får chansen att träffa den igen) ;-)



Kram på er vänner och dom som jag känner

(Så fick jag med ett rim också)   


Susanne

 
 
marianne

marianne

7 januari 2014 09:59

Du förgyller dagen med din sida o bilderna på dina ljuvliga hundar, så du får inte sluta.
Visst ser man att Ronja o Skorpan har roligt med varandra.Påminner mej om gamla tider, när jag hade min berner o min syster en svart långhårig schäfer, de lekte oxå precis som dina o hade så roligt, efteråt somnade de tätt intill varann.

Ha en fin dag, ser framemot bilderna ikväll.
Puss till Ronja o Skorpan.
kram Marianne

Kramiz

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
Rozie

Rozie

7 januari 2014 19:31

Underbara bilder på så söta vovvar. ♥
Kramar från Rozie

http://roziefilosoferar.blogspot.com

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

7 januari 2014 22:13

Nä usch nä , ljuga ska man inte !!! (även fast att jag ljugit mycket förr, men det hjälpte inte till slut)

Och visst vet vi att du är ironisk emellanåt ;)

Dem är söta , era tokfior !! :) Och jag tittar in så ofta jag kan. Nästan varje dag i veckan :D

Ultraljudet på Wilma gick bra idag :D *Happy* så nu är alla elende över (eller ja , nitros stygn ska bort på måndag , men efter det)

Och ja vi längtar också efter snööööööööööööööööö!!!! :D Ni är inte ensamma :D

Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards