quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Jaa, vad sjutton.........!

Av Susanne - 7 januari 2014 21:38

Det var inte helt ok.......Inte alls......

Men!!!

Så sitter jag här och tittar igenom bilderna från i dag, OCH ler!

Kommer då på, att va sjutton håller jag på med???

Inte kan jag låta bli det här heller.  

Att hålla på att ta åt mig, som gjorde i sandlådan,   

det är jag ju alldeles för gammal för, helt enkelt.

             



Kommit på en sak till......Jag kan inte ensam ordna,

så att alla är glada och nöjda i sina liv.

Men jag lovar, jag gör så gott jag kan.

Jag är hellre själv ledsen, än att se någon annan ledsen.......och det går inte riktigt ihop, känner jag.


Men, då kommer vi till det enda riktigt sanna glädjeämnet nu........

Det här är en av dom!



Man KAN INTE bli annat än glad, när man är tillsammans med dom.



Det här är för mig = LYCKA



Nu så........titta vem som följde med oss en sväng i dag!

Åkte förbi och lånade äldsta barnbarnet.

Bara att passa på, så länga han vill hänga med mormor   

Antar att med åren kommer den lusten avta lite, hahaha!



Milton skrattar gott åt Skorpan, som närmar sig med full fart.

"Jaha matte, ska Milton stå där, på min andra brunn?"

"Jag skull ju precis hoppa dit!"



"Här kommer jag.....ser ni mig??"



Så där ja, varsin brunn, och alla nöjda!



Milton hängde med på lite olika "fix" som skulle göras i dag.

Det är ju absolut inga som helst problem att ha honom med,

han sköter sig själv, och vi pratar och skrattar mycket ihop.

Avslutade med att han hängde med till min mamma, som alltså är hans "gammel-mormor"

Kul, tyckte hon.


I kväll, då hade jag bestämt mig för att ta tag i det här med träning igen, ordentligt.

Regn och mörker utomhus, det kändes inte som ett alternativ till utomhusvistelse.


Och det går ju faktiskt precis lika  bra att vara inne.


Kvällens hjälpmedel.



Ronja, Ronja.......När jag höll på och skulle ta en bild,

(då hade vi redan tränat färdigt)

då smög hon fram, och skulle förmodligen visa framtassarna   


Jag blev på riktigt, väldigt imponerad av Ronja.

Hon har absolut inte fått mycket av den här sortens träning.

För hennes del har det mest handlat om sennendraget.

Men jösses vad hon var sugen.......

Medan jag tränade med Skorpan, då stod Ronja och "gräääät".

När det så var hennes tur, så tycktes hon säga mig;

"Nu jäklar, Matte, nu ska du få se hur duktig jag är då"

Att apportera är hon bra på, och tycker det är roligt, men så här inne,

och med apportbocken, som hon inte heller använt så mycket...........det blev lite annat.

Men, hon vill så hemskt gärna vara till lags, och lyssnar noga på vad jag säger,

så hon gjorde riktigt bra ifrån sig




Så har vi då Skorpungen.....vad gjorde hon?

Joo, precis samma saker som Ronja.

Bara det att hon ju fått lite mera träning, iom senaste kursen.


Fot!

Jaa, jag har aldrig tidigare tränat in fot, som jag gör nu.

Därför är det extra häftigt, när hon gjorde helt rätt, efter lite upprepning.

Vet att det inte spelar någon direkt roll, hur dom går in.

Bakom eller framifrån.......Mina tidigare hundar,

med dom har jag alltid tränat in att dom ska gå runt och bakom mig.

Det var bara det som gällde "förr i tiden". 

Men nu går det väl bra att göra vilket som.

Skorpan tränas med ingång från sidan, och Ronja med att gå bakom.

Har även provat lite att göra om med Ronja, och det är inte omöjligt.

Känns lite knepigt att göra  på olika sätt med hundarna.


Det blev alltså en dag av i dag också, fast jag misströstade en stund   

Solen, jaa, den visade sig med 2 sekunders intervaller!


Kan också konstatera, att vilken skillnad det är på hur trötta hundarna blir.

Efter en hel dags skogspromenad, med massor av spring, ja då är dom lite trötta, visst!

Men efter huvudgympan i kväll, då blev dom heeeelt slut   


Det var allt för i dag.

Från oss.......KRAM   


Susanne

 
 
Karolina, Semla & Axa

Karolina, Semla & Axa

8 januari 2014 01:27

Ta hand om dig själv (!!!), för även om man kan hjälpa till så andra mår bra och är glada (vara trevlig etc.) så måste det börja från dem själva. Man måste själv forma sitt liv så man själv är nöjd och glad.

Vad smart med en vanlig pall! Jag måste medge att jag aldrig haft insikten om hur himla roligt lydnad är. Nu har vi inte ens gått kurs (har anmält Axa, hoppas jag kommer med) men det är så roligt bara detta med att gå fot, bakdelskontroll m.m superroligt och häftigt när det fungerar som en helhet! :D

Härliga bilder som vanlig! :)

http://freakyfantazy.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

8 januari 2014 10:43

Här har vi slarvat lite med sådant där ett tag :(
NUMER är det ju egentligen jättekul, för Assar tycker det så löjligt kul att få beröm ;) Han skiner som den där vad den nu heter.... Du vet den där vi letar efter.... Äsch! Kommer inte på namnet!
Och visst är det så, att nästan hur sur, ledsen, besviken, vad-man-än-är så liksom rinner det av när man kommer ut med hunden! Händer här att jag ber A "Kan vi inte gå en liiiiten sväng till? ;) (Han gillar inte helt när tassarna klafsar och inte det skarpa grus de hann "sanda" med)
Kram till dig och PUSS till framtassarna :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

8 januari 2014 13:28

Hundar är det bästa lyckopillret :D

http://www.echosierra.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 januari 2014 15:27

Karolina!
Vad kul att du skrev hör 😄
Jaa, ibland tror jag att vi krånglar till allt lite mycket, kanske. Det behövs inte så mycket, för att få till en bra träning. Mycket tips kan man få genom andra.
Håller tummarna för att ni kommer med på kursen. Kurs är ALLTID roligt.

Du har så klart, helt rätt i det du skriver, att det är viktigt att vara nöjd med sitt eget liv i första hand. Men ibland är det lättare sagt än gjort

Ha en fortsatt bra dag med dina vovvar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

8 januari 2014 18:58

Susanne, jag var tvungen att gå ut i hallen och titta så vår glasburk med leversnittar stod kvar på skänken. Trodde du varit här och snott vår !!! Vi har ju en exakt lika dan !!!!! Jag hittade den på loppis för 15kr och tyckte det var en ordentlig och fin burk för leversnittar och nu lägger du ut bild på en också !!! :P

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards