quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Jag gjorde't!

Av Susanne - 10 januari 2014 22:41

Ibland bara går det inte.

Man/jag bara MÅSTE........Nu händer det inte allt för ofta, men i dag var en sådan dag.

VILODAGEN!

     


Det var nog två till, som faktiskt tyckte det var helt ok........

    

             

Men varför?

Varför smyger sig det där dåliga samvetet runt på min axel?

Dåligt samvete, för att Ronja o Skorpan inte fått sig en rejäl, ordentlig, promenad i dag???

Vi har stor inhägnad tomt för lek och bus, där vi roat oss i dag.

(Och lite apportering hann vi också med)

Jag har varit med och lattjat,

och dom har även legat ute, på dom små, små snöflingorna som landade i går.



"Håll dig nere, ligg helt stilla, Skorpunge!"



    



Så var vi ju i stan' också, förstås, småsaker som skulle fixas.......



Min mamma skulle få lite tulpaner......åkte till hennes boende.

Så vi har inte legat på sofflocket, precis.



Näe, jag tror nog hundarna överlever dagen.......

Men mitt samvete sitter ändå där på min axel och studsar runt.


Fota gjorde jag också   



Kram

Susanne

 
 
Susanne P

Susanne P

11 januari 2014 01:29

Jag är helt övertygad över att dina underbara hundar överlevde dagen utan långpromenad idag.
Lämna ditt samvete och njut istället, Susanne, av att kunna säga att idag har vi inte mer att göra än detta och att de finner sig i det.
Alla behöver vi en "återhämtardag". ;)

Kramar i massor.

http://www.susannep.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

11 januari 2014 01:38

Mm....jag vet, Susanne....håller på att träna på det!! Har gjort det under många år....men ett, tu, tre, så händer det ;-)
Kramar tillbaks

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Terése

Terése

11 januari 2014 02:18

Vilka härliga bilder på dina fina hundar :)

Jag har 1-2 "vilodagar" i veckan. Har aldrig dåligt samvete över det. Tänker att sålänge han får vara med så har han det nog bra och jag vet att han gillar soff - och tomthäng också :P

http://bouvierbaby.se

 
Karolina

Karolina

11 januari 2014 04:06

Superfina bilder Susanne, hoppas det kommer liiite snö till i alla fall! Tror nästan jag längtat efter den mer än vad hundarna har gjort, haha :)

Alla behöver vi nog en vilodag då och då, tycker inte alls du ska ha dåligt samvete, men det är såklart svårt att bli kvitt en känsla :)

Önskar dig en trevlig dag! :)
Nu har jag härmat dig :O Köpte mig en pall på ikea idag ;))

http://www.freakyfantazy.blogspot.com

 
Marion

Marion

11 januari 2014 07:31

Att kunna vila och göra "ingenting" är lika viktigt som aktivering.

http://whyakin.hundrapport.se

 
Solglitter

Solglitter

11 januari 2014 11:14

Med denna härliga stimulans som du ger dina vackra hundar och med fritt bus i trädgården är dina voffs nog riktigt lyckliga även en vilodag...hiih..
Ha det fortsatt gott vännen
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

 
lisa

lisa

11 januari 2014 17:26

Håller med ovanstående att hundarna nog inte dog av trisstress pga utebliven långpromenad ;) Dom verkade ha jättekul därute i trädgården ändå, att döma av bilderna! ;)
Har även själv haft lugn dag idag, jag o Z har tittat på hunddokumentär, tollat lite o klippt klor. Skönt att ha en återhämtningsdag :) (även om det kliar lite i kroppen, men imorrn är det igång igen!)

http://www.redcanine.weebly.com/blogg.html

 
Sofia

Sofia

11 januari 2014 20:09

Vi har haft en vilomånad pga all halka ute. Jag har mejlat olika stall om att få hyra ett ridhus bara för att få låta dom springa coh träna lite men ingen han svarat hittills. Man märker nu att dom är väldigt rastlösa. Idag är första ordentliga utedagen vi haft med 1,5 timme i solen och i snön. Både jag och hundarna mådde bra av det :-)

http://www.echosierra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards