quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Så tokig är jag!

Av Susanne - 13 januari 2014 19:34


Fotografera......hur kul är det?

Joo, det är vasinnigt roligt, tycker jag.

Många tycker säkert jag är precis galen,

och det är helt ok att tycka.


Började ju med detta intresse på äldre dar',

och trodde väl aldrig att jag skulle bli så "fast" i det,

den där dagen när jag fick en systemkamera i present av maken.

           Men fast, det är jag!!              

       

        

Och dagar som i dag.....då får man nästan lust att "skrika" av glädje!

Sol, snö, lagom allt....jaa, och kallt.


För att ni ska förstå, hur "illa" det är,

så ska jag berätta vad jag gjorde i dag.


"Laddade" för utgång, klädde mig varmt,

hundarna klara och väntandes.......och i väg var vi!


Efter si så där en halvtimmas promenad,

rakt in i "vår" skog, så skulle jag ta en (eller flera) bild på....joo, hundarna!

Det här blir toppen, tänkte jag.......och tryckte på avtryckaren........VA??

Ingenting hände???

Men, jag laddade ju batteriet i går??

Va sjutton?!?!

Hm..... neeej, jag hade glömt sätta tillbaka batteriet efter laddningen   


Första tanken var...."Äsch, jag struntar i det........(Troligt)

Vi traskade helt enkelt hem igen, hundarna och jag   

Ronja o Skorpan såg allt lite snopna ut.

"Vad sjutton, matte, ska vi redan gå hem?"


Ordningen återställd!!

Nu kör vi igen, flickor!!


Vi hade så kul i skogen.   

Snö är nog bland det bästa som finns, om man är en berner.


"Vi sprang o sprang........jagade varandra över stock o sten"



Letade efter dom allra bästa pinnarna............



Njööööt!



Hjälptes åt med skogsavverkningen........



Samlade ihop allt vi hittade......



"Hohooo, här kommer jag med en pinne till!"



"Eh....den här lilla pinnen, Ronja....Var ska jag lägga den?"

"Kan jag mala sönder den kanske?"



"Jorååå, lite kurragömma lekte Ronja med mig också."

"Hon är såå snäll....jag får alltid gömma mig, så letar hon"



"SUCK!"

"Skorpungen tror inte att jag ser henne

där under granarna.....men hon gömmer sig ju ALLTID under granar!!"    



Hoppträning över tippad gran!



Eller, var det kanske tall?   



Man glömmer tiden, när man har roligt!



Över två timmar senare, och lite småkalla fingrar,

var vi tillbaka där vi startade (två gånger) HEMMA.

Utan att ha gått vilse   



Vinterhundar!



Kul med så många kommentarer på gårdagens inlägg om foder.

TACK (Jag kommer svara alla....i morgon)

Ämnet är oändligt, känns det som.

Men också ganska kul att höra hur andra hundägare resonerar.

Alla hundar är ju individer, så det som känns bra för våra hundar,

kanske inte alls passar någon annan.



Nu hög tid att hoppa i säng!

För ännu en gång,

har jag lyckats boka in en tidig start på morgondagen.  

  

Det SKA gå (skakar på huvudet åt mig själv)


Kram-kram på er

Susanne

 
 
Terése

Terése

14 januari 2014 15:13

Känner igen mig. Fick låna en systemkamera för ett år sedan och är nu nästintill manisk med min egna kamera. Får hela mitt konstnärliga utlopp genom linsen och kan ju inte låta bli att dela med mig. Så du är inte ensam om att vara fototokig ;)

Superhärliga bilder, som vanligt. Det syns att ni hade det roligt :)

http://bouvierbaby.se

 
På landet med hundar & höns

På landet med hundar & höns

14 januari 2014 23:44

Jag är så avundsjuk att jag nästan dör för att ni har snö ! Det vill vi också ha! Iallafall minusgrader så marken fryser.

Och imorgon ska hundarna ut på promenix , vi ska försöka öva gå fint i koppel för det vet inte Nitro hur man gör *morr* så det blir massor med godis som mutor så går det nog bra :) första rundan blir ut på fältet med båda och tennis bollen , andra blir promenad med Nitro upp till "byn" kopplad.

Natti natti ❤️

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards