quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Jag lovar!!!

Av Susanne - 14 januari 2014 22:11


Ok......tidigt, tidigt, startade dagen i dag.

Blir så full i skratt åt hundarna,

(ja, det blir jag ju flera ggr varje dag)

    full i skratt åt hur dom lägger sig till med vanor.

Och ovanor med, för den delen.

           Av olika anledningar, så startar inte mina dagar så tidigt, och förr,

då gick maken ut en sväng med dom på morgonen, så behövde jag inte ha så bråttom.     


Men numera, nu är det minsann ändring på det.

Det går inte, under några som helst omständigheter,

att få upp dom, när maken ska till jobbet.

I bästa fall, lyfter någon av dom på ena ögonlocket, med en blick som säger;

"ÄR DU HELT TOKIG, HUSSE???"

"UT? NU?"


Som ni förstår, så blir dagar som i dag, väldigt märkliga,

när helt plötsligt Matte är uppe tidigt?

Hm.....så har vi det där med procedurerna på mornarna....."Hälsnings-procedurerna"!

Jösses ja!

Näe, jag kan nog inte berätta det......


Summan är med andra ord.....hundarna är morgontrötta.....   


När jag fått gjort det jag skulle, åkte vi hem, och tränade.

Fritt följ!

Fick stänga in Ronja, som ändå stod och "ylade" så det ekade ut.

"JAG VILL, JAG VILL, TA MIG I STÄLLET!!!" 

  

Ja, Ronja var sedan så himla taggad........och skötte sig dessutom riktigt bra i dag.



Så, dags för lek.......

"Hallåååå, Ronja.......vill du leka med mig?"



Joorå, leka vill man väl alltid!

I dag var det tydligen brottning, som stod på deras schema.....



Efter en hel del kamp, och jagande, och "hårda ord"  på hundars vis,

tog Ronja ett nacksving på Skorpan.....PANG! så låg hon där!




Jag skrattade hejdlöst åt dom båda.....

Ronja bara låg där, helt stilla, PÅ Skorpan..........som i sin tur sprattlade

för att försöka komma ur hennes grepp.



Sprattlade hon för mycket, så hängde Ronja ännu mera på hennes mage......



"SUCK" jag kommer visst inte loss!!"



"HJÄÄÄÄLP!!"



"Okej då, lovar du att du är snäll nu då, Skorpan?"

Och Skorpan, hon lovade och lovade..........




Tills Ronja var schysst, och släppte taget.......

"Haha, jag bara lurades......!"


"Uhps......"

Jaa, ni ser ju själva, hur lugn hon är, Skorpungen!   



"Okej Ronja, vill du leka lite till med mig nu?"

"Jag lovar, jag äääär lugn"

  



Tur man har dessa underbara hundar........man får så mycket av dom.

  

I kväll rustade vi oss med alla möjliga reflexer,

och tog ett långvarv på landsvägarna här omkring.

Skönt, och lagom allt.

Dessutom rena tassar   



Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Titti

15 januari 2014 06:09

Dessa härliga hundar du har, de sjuder av liv....å lika fina kort som alltid och rolig text till !
Tycker det är himla roligt att läsa din blogg Susanne,vad det är som händer en dag med hundarna hos dig.
Ja de älskar helt klart snön som kommer ner....det verkar alla "bernrar" göra, för de kan ju ligga ute i snön i timmar, de "små" liven! :-)

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

15 januari 2014 07:52

Rena tassar är underbart !!! Det vill man ha ;) Morgontrötta hundar vill vi också ha ( våra sover tills dess att vi ger tecken av att stiga upp sedan är det full fart ut. ) Jag har fått mig ett ordentligt morgon skratt av bilderna och Skorpan :) Vi är uppe före tupparna här hemma, husse ska iväg på skiktröntgen så jag ( vi ) håller honom sällskap medans han dricker kontrast på angivna tider. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Eva H

Eva H

15 januari 2014 10:18

Skrattat mig igenom alla bilderna, men näst sista.....
Ronjas blick säger ju allt! :D

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards