quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Det var så roligt.....tyckte vi alla tre!

Av Susanne - 17 januari 2014 21:07



Härom dagen såg jag en "film-snutt", på tre berner som drog en spark!

Jag blev helt "såld"!!

Det såg så himla roligt ut, och jag hade tidigare funderat lite på,

hur man skulle kunna motionera hundarna på ett roligt sätt,

samtidigt som det är effektivt.

Visst, dom får väldigt mycket motion, men dom springer hur dom vill.

Jag vill ha dom båda i trav......i ett jämnt och bra tempo.


Skidor........uteslutet!

Pulka/släde.........uteslutet!

Simning........toppen, men jag skulle tycka det var skönt om "vårt" hundsim

blev färdigrenoverat först.

Som det är nu, känns det så himla rörigt....mest för mig själv.

Det kostar så pass mycket att simma med hundar,

så jag skulle faktiskt vilja ha full "valuta" för pengarna.


Så såg jag då den där filmen.......

Började leta spark!!!

Och  hittade faktiskt en i går!

Hopfällbar, stabil, och röd!


 


Började med en hund i taget, för att dom skulle få känna på....

Men, jag satte snart ihop dom båda.

Det tog en stund.......hopp o studs, bita i varandras koppel, lek o bus,

men straxt innan vi slutade träningen,

så fick dom allt lite kläm på det hela.

Det var nog i alla fall 100 meter som det gick riktigt bra.

Tjohej, vad det gick undan!!

Och så kul det var!

  

       Meningen var då att allt detta skulle filmas.......men lagom när jag tryckte på "play",

då hade mobilen bestämt sig för att det nog vara för kallt.......och dog helt.     

        Och riktigt kallt var det faktiskt.

Men det här kommer vi träna på så ofta vi kan, så vi kan komma igång ordentligt,

Så film lär det bli.

   




Så släpptes "vild-djuren" lösa, i all den mjuka snön.


     

Det yrde ganska bra på åkrarna.



Uppställning, utan ben!



Man ser mycket som rör sig där borta.......


      

En annan sak vi tränat på med Skorpan, bara för att få in lite balans, det är att sitta fint.

Det har jag gjort med alla hundar, för att, precis som med oss människor, få kroppskontroll.

Skorpan är väl den som tagit längst tid på sig.

Hon har inte tid, allt i hennes värld ska gå så otroligt snabbt.

Men jag är mera envis än vad hon är, och en stund varje dag har vi kört.

Och så i dag, då trillade poletten ner!

Husse sa "sitt fint" till dom båda innan maten, och "HEPP", så satt dom där....båda två!!!

WOW!!!

Hämta kamera.......men det tog alldeles för lång tid.

Duktiga tjejen!

Nu är det bara att fortsätta få in rätt teknik och balans, så sitter det.




Det blir visst mycket om Skorpan här i dag....men hon utmärkte sig faktiskt i dag.

Det här med STANNA är också något vi nöter och nöter.

Jag tycker det är bland det viktigaste.

Vill kunna lita på att STANNA är STANNA och ingenting annat.

I alla lägen.


Och här blev jag så full i skratt åt henne....

Sa STANNA......och gick iväg..........och glömde bort henne.........

Gick en bra bit, Ronja o jag, och undrade efter en stund var Skorpan var?

Vände mig om, och där stod hon!

"Eh....hur länge ska jag stå här, matte?"



Men, vad duktig du är, Lilla Skorpunge!!!

Kom kom!



Dom här små tecknen, som man får mellan varven, dom betyder så oerhört mycket.

Ett "bevis" på att man lyckats lite.

Det gör mig så glad........




.......och stolt över våra hundar.



Det är tur att jag har dom här hemma, annars skulle det vara hemskt ensamt.

Som det blir när barnen blivit vuxna,

och man inte behövs för dom på samma sätt längre.

Dom har sina egna liv.




Trötta hundar efter dagens olika träningar.



Bäst att vila upp sig ordentligt, för i morgon ska nog sparken ut igen.



Godnatt mina vänner

Kram

Susanne

 
 
Sara

Sara

18 januari 2014 01:00

Underbara bilder på jättefina hundar! Vår tjej fick dra sonen i pulka för första gången tidigare i veckan. Superkul!

http://tattines.wordpress.com

 
Elizabeth m Fleur

Elizabeth m Fleur

18 januari 2014 08:27

Åhh vilka fina hundar! Det blir säkert super med sparken! Drag är urkul!

http://allroundschnauzern.wordpress.com

 
Emelie

Emelie

18 januari 2014 10:50

Kul grej med sparken :-) Duktiga dom är flickorna!!!! Och du med som håller i träningen....förr eller ibland lååååååångt senare trillar poletten ner och man blir alltid lika glad....nästan gladare när man trott att den aldrig skulle göra det men ändå fortsatt och så gör den det....du fattar va??? Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
siriosmilla

siriosmilla

18 januari 2014 12:25

Kul att du hittar nya aktiviteter åt hundarna! Ser fram emot att få se film på dem!

http://www.siriosmilla.blogspot.se

 
På landet med hundar och höns

På landet med hundar och höns

18 januari 2014 13:50

Åh det verkar ju vara sjukt skoj ! Synd vi fortfarande inte har någon snö ! Man blir ju deprimerad :P *haha* Ja ja , vi kämpar på i det tråkiga vädert. Kram Anna

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards